Oamenii de știință au înțeles, în sfîrșit, cum zboară fluturii

31 ian. 2021,, 01:00   Ştiinţă şi IT

Oamenii de știință s-au întrebat mult timp cum zboară fluturii – spre deosebire de alte animale care zboară, aceste insecte au aripi neobișnuit de scurte și largi, foarte mari în comparație cu corpul lor.

Acum, experții au stabilit că fluturii „aplaudă”, bat din aripi, iar aripile lor sînt perfect evoluate pentru o mai bună propulsie, scrie CNN.

Biologii de la Universitatea din Lund, Suedia, au testat o teorie veche de 50 de ani, potrivit căreia fluturii „aplaudă” cu aripile, împingînd aerul pentru a crea un jet care propulsează animalul în direcția opusă.

Fluturii arată diferit de celelalte animale care zboară, păsări și lilieci. Forma aripii este foarte specială – scurtă, dar largă, foarte mare în comparație cu corpul lor mic”, spune Per Henningsson, profesor de Biologie la Universitatea din Lund.

Este o enigmă, pentru că o astfel de aripă este foarte ineficientă”.

Biologii au studiat zborul fluturilor și au descoperit că aripile acestora capătă o formă curbată, de cupă, în timpul mișcării în sus și „aplaudă” din aripi, propulsînd fluturele înainte. Bătaia în jos a aripilor ajută la menținerea în aer.