Oamenii de știință vor descifra codul microorganismelor necunoscute anterior care au fost găsite în Crimeea

29 iul. 2020,, 05:00   Ştiinţă şi IT

Oamenii de știință din Ufa și Kazan, împreună cu colegii de la Universitatea Federală din Crimeea V.I. Vernadski (CFC), au început să adune mostre de microorganisme din Peștera Tavrid din Crimeea, pentru a efectua cercetări genetice.

Vă amintim că peștera a fost descoperită în iunie 2018 în timpul construcției drumului Federal "Tavrida" pe peninsula Crimeea. Aici au fost găsite microorganisme necunoscute, a căror vîrstă este de aproximativ 5 milioane de ani.

Probele care au fost găsite vor fi plasate în instalații criogene, iar apoi vor evidenția ADN-ul, vor curăța și descifra codul genetic. Studiile genetice, potrivit lui Gogolev, pot dura mai mult de un an.

Potrivit cercetătorilor, Tavrida este unică prin faptul că nu a fost exploatată, ea multă vreme nu a contactat cu mediul exterior și se afla într-o stare conservată, de aceea în ea s-au păstrat și s-au dezvoltat comunități pe care oamenii de știință din Kazan vor încerca să le descrie.