Specialiştii au identificat o nouă metodă de luptă împotriva cancerului cerebral

13 sep. 2018,, 01:03   Ştiinţă şi IT

Cercetătorii din cadrul Institutului de Cercetare Virginia Tech Carilion susţin că o genă implicată în ritmul circadian al copului ar putea reprezenta o ţintă pentru terapiile ce ajută pacienţii diagnosticaţi cu o formă mortală de cancer cerebral denumită glioblastom.

Descoperirea atrage atenţia asupra unui subtip al unei gene ce influenţează capacitatea de supravieţuire a celulelor canceroase, deşi este mult mai frecvent asociată ritmului circadian, informează MedicalXpress.

„Descoperirea unui nou tratament pentru glioblastom este crucială”, a declarat Zhi Sheng, profesor din cadrul Virginia Tech. „Am descoperit că această genă poate inhiba celulele canceroase să se transforme în celule glioblastom”, a adăugat el.

Majoritatea persoanelor ce suferă de această boală trăiesc în medie 15 luni. Aproximativ 90% dintre pacienţii care trăiesc mai mult de 2 ani dezvoltă tumori recurente care necesită chirurgie cerebrală. În cadrul experimentului realizat pe culturi de celule realizate în laborator şi pe şoareci, cercetătorii au determinat momentul în care o enzimă produsă de un membru al familiei de gene casein kinasa 1 este blocată. Astfel, dezvoltarea celulelor glioblastom se opreşte, iar formarea tumorilor, în cazul şoarecilor, este stopată.

„Prin blocarea acestor gene am putut ucide eficient celulele stem canceroase”, a declarat Sheng.