Au fost numite cele mai bune țesături pentru măștile confecționate manual

28 apr. 2020,, 03:00   Ştiinţă şi IT

O echipă de cercetători susține că măștile din bumbac, combinate cu mătase naturală (sau șifon), oferă cea mai bună protecție împotriva coronavirusului.

Deoarece măștile chirurgicale sînt acum deficitare, mulți oameni fac măști de protecție la domiciliu. Cercetătorii de la Universitatea din Chicago au descoperit că combinația între bumbac și mătase naturală sau șifon poate filtra eficient particulele microscopice, inclusiv virușii.

Se presupune că noul coronavirus se răspîndește în principal prin aerosoli. Cele mai mici picături de umiditate pot pătrunde cu ușurință prin găurile dintre fibrele țesăturii. Oamenii de știință de la Universitatea din Chicago au decis să studieze capacitatea țesuturilor obișnuite și a combinațiilor lor de a filtra microparticulele de umiditate.

Ei au menționat că țesăturile dese (cum ar fi bumbacul) pot acționa ca o barieră mecanică pentru particule, în timp ce țesăturile care mențin încărcarea statică (anumite tipuri de șifon și mătase naturală) servesc drept barieră electrostatică.