Misiunea ''Lucy'' a NASA pentru studierea asteroizilor din apropierea planetei Jupiter, gata de lansare

15 oct. 2021,, 23:30   Ştiinţă şi IT

Cea mai nouă misiune pentru studierea asteroizilor condusă de NASA, care va viza corpurile cereşti aflate în apropierea planetei Jupiter, va fi lansată sîmbătă, informează DPA/PA Media joi.

În următorii 12 ani, misiunea numită "Lucy" va explora un număr record de asteroizi.

În aprilie 2025, nava spaţială va survola mai întîi un asteroid din centura principală de asteroizi a sistemului solar, apoi se va apropia de şapte asteroizi troieni, începînd din august 2027, transmite Noi.md cu referire la agerpres.ro.

Traiectoria sa va presupune întoarcerea în proximitatea Pămîntului de trei ori pentru un plus de asistenţă gravitaţională, devenind astfel prima navă spaţială care revine în vecinătatea planetei noastre din zonele îndepărtate ale sistemului solar.

Asteroizii troieni înconjoară Soarele în două roiuri, unul dintre aceste grupuri aflîndu-se înaintea lui Jupiter pe traiectoria sa, iar celălalt în spatele acestei planete.

Studiind de la mică distanţă aceşti asteroizi, oamenii de ştiinţă speră să afle mai multe despre modul în care s-au format planetele din sistemul nostru solar, în urmă cu 4,5 miliarde de ani şi să afle motivul configuraţiei lor actuale.

Numele misiunii a fost inspirat de strămoşul uman fosilizat (numit Lucy de către cercetătorii care au efectuat descoperirea), al cărui schelet a oferit o perspectivă unică asupra evoluţiei umanităţii.

La fel ca în cazul descoperirii arheologice, se spera că misiunea "Lucy" va revoluţiona datele cunoscute despre originile planetare şi formarea sistemului solar.

Lucy are peste 14 metri de la un capăt la celălalt, dar cea mai mare parte a sa este alcătuită din panouri solare uriaşe (fiecare de peste şapte metri în diametru) necesare pentru alimentarea navei spaţiale în timp ce zboară spre orbita lui Jupiter.

Toate instrumentele, ca şi antena de doi metri înălţime necesară pentru a comunica cu Pămîntul, se află montate pe corpul navei spaţiale, mult mai mic.

Misiunea "Lucy" este programată pentru lansare nu mai devreme de ora 9:34 GMT, sîmbătă, cu o rachetă Atlas V 401 a United Launch Alliance (ULA), de la complexul spaţial 41 de la Cape Canaveral, în Florida.

Lucy va fi primul vehicul alimentat cu energie solară care se va aventura atît de departe de Soare şi va observa mai mulţi asteroizi decît oricare alt vehicul spaţial de dinaintea sa.