A fost găsită modalitatea de a renunța la testarea medicamentelor pe animale în studierea cancerului

14 feb. 2020,, 04:00   Ştiinţă şi IT

Oamenii de știință au prezentat o modalitate de a renunța la testarea medicamentelor pe animale atunci cînd studiază cancerul.

În domeniul cercetării cancerului, în ultima perioadă apar din ce în ce mai des ipoteze precum că oamenii de știință vor putea întrerupe creșterea celulelor canceroase prin schimbarea mediului în care acestea se află. Principala modalitate de a testa această teorie sînt experimentele pe animale.

Oamenii de știință de la Universitatea de Tehnologie din Michigan doresc să înlocuiască celulele animalelor cu carcase celulare sintetice electro-șlefuite, în care vor putea efectua studii similare. Pentru aceasta, oamenii de știință au creat matrice extracelulare, în care pot crește celule obișnuite în afara unui organism viu.

Aceste structuri au fost deja folosite pentru a studia cauzele apariției metastazelor celulelor canceroase, precum și pentru a dezvolta sisteme de analiză a schimbării căilor de transmisie a semnalelor care încep să se comporte diferit lîngă celulele precanceroase și deja maligne.