Studiu: Loviturile corpurilor cerești ar fi afectat tectonica plăcilor

10 dec. 2019,, 01:00   Ştiinţă şi IT

Cercetătorii din Statele Unite și Australia consideră că tectonica plăcilor Pămîntului a fost afectată nu numai de procesele care au avut loc pe planetă, ci și de corpurile extraterestre. În special, oamenii de știință au găsit o posibilă legătură între schimbările tectonicii și impactele pe suprafața Pămîntului care au avut loc cu aproximativ 3,2 miliarde de ani în urmă.

Tectonica plăcilor joacă un rol important în dezvoltarea geologică a Pămîntului. Mulți oameni de știință cred că activitatea geologică a planetei ar putea juca un rol important în evoluția și asigurarea condițiilor pentru viață pe planetă.

„Avem tendința să ne gîndim la Pămîntul ca la un sistem izolat, de aceea cercetătorii adesea se concentrează doar pe procesele interne. Cu toate acestea, vedem din ce în ce mai mult influența dinamicii sistemului solar asupra comportamentului Pămîntului”, au remarcat oamenii de știință.

În cadrul studiului lor, cercetătorii au examinat straturile caracteristice ale straturilor sferice găsite în cratonul Pilbara din Australia și în cratonul Kaapwaal din Africa de Sud. Aceste straturi reprezintă rezultatul unor bombardamente intense din partea unor obiecte extraterestre care au avut loc cu aproximativ 3,2 miliarde de ani în urmă. Cercetătorii au observat că, aproximativ în același timp, a fost înregistrată prima tectonică demonstrată a plăcilor.