O „găină-minune” ar putea fi cel mai bătrîn strămoș al păsărilor de curte

29 mar. 2021,, 04:33   Ştiinţă şi IT

O fosilă nou descoperită ar putea fi cel mai bătrîn strămoș al tuturor găinilor de pe planetă, scrie BBC News. “Găina-minune” a trăit fix înainte ca pămîntul să fie lovit de un asteroid și marii dinozauri să dispară, în urmă cu aproximativ acum 67 milioane de ani.

Păsările au evoluat din dinozauri, însă, pînă acum, cercetătorii nu au putut determina exact momentul cînd a avut loc această trecere din cauza lipsei de fosilă, scrie mondonews.ro.

“Găina-minune” e cu atît mai importantă cu cît fosilă e foarte bine conservată și poate oferi răspunsuri importante despre evoluție. “E un specimen unic: am numit-o găina-minune,” a declarat dr. Daniel Field, din cadrul Universității din Cambridge. “E singurul craniu conservat aproape complet al unei păsări moderne pe care îl avem pînă acum, din epoca dinozaurilor și e capabil să ne spună multe lucruri despre evoluția păsărilor.”

Pasărea fosilizată a primit numele Asteriornis maastrichtensis, după Asteria, zeița stelelor căzătoare ce se transformă într-o bibilică, și cîntarea doar 400 g. Studiul a fost publicat în jurnalul Nature.