Transnistria stiri: 1423
Eurovision stiri: 506
Preşedintele stiri: 3996

Veniturile din vînzarea serviciilor de televiziune cu plată au scăzut

11 iun. 2018,, 15:00   Economie
2416 1

În Moldova, în primul trimestru al anului 2018, veniturile din vînzarea serviciilor de televiziune cu plată au constituit 38,6 milioane de lei, în scădere cu 3,4 milioane sau 8% față de aceeași perioadă din 2017.

Acest fapt a fost comunicat de către Agenția Națională pentru Reglementare în Comunicații Electronice și Tehnologia Informației (ANRCETI), care a menționat că, în primul trimestru al anului 2018, numărul abonaților conectați la serviciul TV prin rețele IP TV a crescut, timp de trei luni, cu 8,7 mii (+6,2%) și a însumat 148,2 mii, în timp ce numărul celor conectați prin rețele de cablu s-a micșorat cu 3,8 mii (-2,1%) și a totalizat 180,4 mii. Conform datelor prezentate ANRCETI, de către furnizorii de pe piața serviciilor TV contra plată, veniturile realizate din vînzarea acestor servicii au scăzut, comparativ cu trimestrul I al anului 2017, cu 3,4 mil. lei (-8 %) și au alcătuit 38,6 mil. lei, relatează Noi.md.

Totodată, veniturile realizate din vînzarea serviciului TV furnizat prin rețele IP TV au scăzut cu 650,5 mii (- 3,4%) și au însumat 18 mil. 305,7 mii de lei.

Urmare a acestei evoluții, venitul mediu lunar per abonat (ARPU) al operatorilor de pe piața serviciilor TV contra plată a scăzut cu 21,3% și a constituit 39,5 lei. Diminuarea veniturilor provenite din vînzarea serviciilor TV contra plată este legată de scăderea numărului de abonați conectați la serviciile TV prin cablu, dar și de reducerea prețurilor la abonamente, ofertelor promoționale, conectărilor gratuite oferite de către furnizori. Aceleași date arată că, din numărul total de abonați, 54,9% utilizau rețele TV prin cablu, iar 45,1% - rețele IP TV. Din totalul de abonați, 58,9% recepționau semnalul TV în format digital, iar 41,1% - în format analogic.


În primul trimestru al anului 2018, cei mai mari operatori de pe piața serviciilor TV contra plată au deținut, în funcție de cifra de afaceri, următoarele cote de piață: Moldtelecom – 34,6%, Sun Communications – 22%, TV BOX – 12,4%, iar cota cumulativă a celorlalți furnizori a fost de 31 %.

0
0
0
0
0

Adăuga comentariu

500

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

© Business

Veți participa la recensămîntul în desfășurare, în Moldova?