Transnistria stiri: 1365
Eurovision stiri: 499

Şoferii de taxi, obligaţi sau nu să ne elibereze bon de casă la sfîrşitul călătoriei?

1 apr. 2018,, 12:00   Societate
9063 0

Adesea ni se întîmplă să fim în criză de timp, iar atunci cînd e nevoie să fim undeva la o anumită oră, apelăm la serviciile de taxi, care credem că ne vor ajuta să ajungem rapid şi în siguranţă la destinaţie.

Despre obligaţiile conducătorilor auto, în special ale celor care activează în cadrul companiilor de taxi s-a vorbit destul de mult. Însă, chiar şi aşa, multora dintre noi le mai rămîne o întrebare: E obligat sau nu un şofer de taxi să ne elibereze la sfîrşitul călătoriei un bon de casă?

O întrebare similară a venit şi pe adresa redacţiei noastre din partea unui chişinăuean, care spune că fiind în întîrziere, a chemat un taxi, iar la finalul călătoriei mare i-a fost mirarea cînd şoferul i-a refuzat eliberarea bonului de casă, explicîndu-i că dacă are mai multe întrebări, să sune reprezentanţii companiei de taxi pe care o reprezintă.

Pentru a ne convinge că eliberarea bonului de casă se numără printre atribuţiile unui şofer de taxi, am apelat la Agenţia pentru Protecţia Consumatorilor și Supravegherea Pieței, potrivit căreia fiecare şofer, pe lîngă faptul că trebuie să elibereze pasagerului bon de casă, acesta, dar şi maşina pe care o conduce mai trebuie să ţină cont de o serie de reguli.

Mai exact, mașinile destinate transportului de persoane și bunuri în regim taxi, trebuie să îndeplinească următoarele condiții:


- să dețină aparat de taxat (taximetru) legalizat, verificat metrologic şi înregistrat la organul fiscal teritorial, înregistrat în Registrul de stat al mijloacelor de măsurare şi inclus în Registrul unic al maşinilor de casă şi control;

- să fie dotate cu indicatoare luminoase “Taxi” în stare funcțională;

- să posede, pe portiera din față, inscripția cu tarifele pe kilometru şi pe oră, precum şi tariful de pornire, astfel încît acestea să fie vizibile de la o distanță de 5 metri;

- taxiul trebuie sa aibă afişat în interior, la loc vizibil, un ecuson cuprinzînd numele şi fotografia conducătorului auto, respectiv, denumirea agentului economic transportator.

Cît despre comportamentul şoferilor de taxi, aceştia nu au voie să fumeze în interiorul mașinii, să utilizeze telefonul mobil în timpul conducerii mijlocului de transport, să folosească aparate audio şi video fără permisiunea pasagerilor.

Agenția pentru Protecția Consumatorilor recomandă persoanelor care aleg să circule cu taxiul că la finisarea călătoriei să ceară bonul de casă şi să plătească suma care a fost indicată de operatorul Call-centrului. Iar în cazul când vi se refuză bonul de plată, transportarea propriu zisă, sau în cazul unor situații de conflict puteți suna la serviciul 112, pentru constatarea circumstanțelor.

Iar dacă serviciul de taxi vă este prestat neconform, iar agentul economic refuză satisfacerea revendicărilor, puteţi scrie o petiție la adresa electronică a Agenției pentru Protecția Consumatorilor consumator@apc.gov.md sau expediați-o prin poștă la sediul din str. Vasile Alecsandri 78, mun. Chișinău.

Vă reamintim că, dacă aveți întrebări legate de anumite situații-problemă, ne puteți scrie pe adresa de email intreaba@noi.md, iar noi vom căuta răspunsuri la ele cerînd sfaturile specialiștilor în domeniul respectiv.

Pentru a vedea mai multe răspunsuri la întrebările arzătoare parvenite pe adresa redacţiei noastre, accesaţi acest link.

0
0
0
0
0

Adăuga comentariu

500

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

Cum evaluați decizia de a indexa pensiile cu 6% începînd cu 1 aprilie?