X 
Transnistria stiri: 1381
Eurovision stiri: 501
Preşedintele stiri: 3995

La ce trebuie să fim atenți atunci cînd apelăm la un centru de deservire auto

2 sep. 2018,, 12:03   Societate
5473 0

Numărul petițiilor ce țin de prestarea necorespunzătoare a serviciilor auto, depuse de moldoveni, a crescut în ultima perioadă, notează Noi.md.

Pentru a evita astfel de situații, atunci cînd intenționați să vă reparați mașina, trebuie să țineți cont de cîteva momente-cheie. Așadar, înainte de a lăsa automobilul într-un service de reparație auto, fiți precaut.

- Asigurați-vă că acesta funcționează legal și este autorizat (notificat);

- Prețurile sînt libere: ele pot varia de la un operator la altul. Service-urile care au personal înalt calificat și au o dotare tehnică specială pentru reparații pot stabili tarife mai mari;

- Informați-vă în prealabil asupra tarifelor înainte de a lasă autoturismul și nu ezitați să solicitați și un deviz estimativ al intervenției;


- Service-urile sînt obligate să afișeze prețurile la loc vizibil pentru consumatori în zona de recepție și să precizeze modul de calcul utilizat.

- Cereți factura pentru serviciile prestate! Service-ul este obligat să furnizeze o factură, care este emisă în dublu exemplar, originalul fiind remis consumatorului, însoțit de bonul de plată. Dacă service-ul nu are un formular-tip, solicitați realizarea unei astfel de ,,note” pe o hîrtie cu ștampila agentului economic, care să conțină informații despre denumirea agentului economic și adresa; numele clientului; data și locul efectuării reparației; modul de calcul al intervenției realizate; piesele de schimb utilizate (cantitate /preț); alte materiale de întreținere, consumabile utilizate (cantitate/preț); numărul de înmatriculare al autoturismului (eventual kilometrajul).

- Solicitați un deviz de cheltuieli! Acest lucru va ajută să estimați costurile.

- Verificați piesele avariate ce s-au înlocuit! Piesele avariate care au fost înlocuite să fie prezentate consumatorului pentru a fi verificate. Consumatorul poate solicita și primi piesele avariate.

- Primiți o garanție a lucrărilor efectuate! Pentru piesele de schimb utilizate de service din stocurile proprii, se acorda garanție conform prevederilor Legii privind protecția consumatorilor. Fiecare agent economic aplică propria politică comercială față de clienți referitoare la durata acestei garanții, dar nu mai mică de 6 luni.

- Service-ul este depozitarul autoturismului care îi este încredințat! Dacă automobilul este furat sau deteriorat în plus față de recepția efectuată, pe timpul reparației, costurile sînt suportate de agentul economic.

1
0
0
0
0

Adăuga comentariu

500

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

La ce etnie vă atribuiți?