X 
Transnistria stiri: 1423
Eurovision stiri: 506
Preşedintele stiri: 3996

”Yandex.Zen” testează programul de verificare a postărilor false ale utilizatorilor

1 sep. 2020,, 16:00   Externe
1830 0

Serviciul ”Yandex.Zen" testează un program de verificare a faptelor în publicațiile utilizatorilor. "Postările false" vor fi evaluate nu de angajații Yandex, ci de partenerii externi atrași în acest sens, transmite eNews.

Printre mass-media, deocamdată, sînt trei astfel de parteneri: agențiile de știri TASS și Interfax, precum și The Bell. Reprezentanții lor au confirmat participarea la program. Un alt partener al ”Yandex.Zen" este Școala superioară de economie (HSE), a declarat pentru "Vedomosti" reprezentantul companiei de internet.

Cîștiguri pe seama știrilor false

Răspîndirea masivă a informațiilor false este una dintre principalele pretenții ale autorităților față de rețelele și platformele sociale. Companiile de Internet au spus inițial că nu sînt responsabile de conținutul postărilor și comentariilor utilizatorilor, platformele doar răspîndesc opinia utilizatorilor. Spre deosebire de mass-media, care sînt responsabile pentru textele lor în instanțele de judecată, și, de aceea sînt mai atente la verificarea informațiilor. Treptat, cele mai mari platforme de Internet au introdus o serie de restricții pentru utilizatori: au interzis distribuirea imaginilor cu corpul gol, insultele evidente, rasismul etc.

Știrile false s-au dovedit a fi o problemă mult mai dificilă. Judecînd după activitatea autorităților de reglementare de stat în diferite țări, principalele discuții despre știrile false pe rețelele sociale și combaterea acestora au fost provocate de cele mai importante evenimente politice -de exemplu, alegerile prezidențiale din SUA, ieșirea Marii Britanii din Uniunea Europeană, revoluția din Ucraina etc. Unii internauți au plasat în mod activ, de exemplu, postări despre efectul turnurilor 5G asupra ratei de îmbolnăvire de coronavirus, deoarece au crezut cu sinceritate în această și în alte teorii ale conspirației.


Dar de cele mai multe ori, postările false sînt răspîndite pe rețelele sociale în mod conștient – ca o modalitate de a lupta cu un adversar politic sau ca o modalitate de a cîștiga. Utilizatorii publică informații chiar dacă false, dar atrăgătoare, iar creatorul falsului, în cele din urmă, cîștigă pe seama traficului și a publicității.

Pionier-Facebook

Facebook a devenit prima rețea socială mare care a lansat o verificare a informație false. Acest lucru s-a întîmplat la sfîrșitul anului 2006, după un șir de scandaluri cu folosirea informațiilor false la alegerile prezidențiale. Politicienii, oficialii, activiștii au acuzat Facebook de iresponsabilitate. Fondatorul rețelei, Mark Zuckerberg, a subliniat în mod repetat că platforma sa nu poate și nu ar trebui să-și asume responsabilitatea în evaluarea a ceea ce este adevărat și ce nu este. Nu este surprinzător faptul că, chiar și după ce a cedat presiunilor publice, Facebook a acordat dreptul de a rezolva acest lucru partenerilor externi. În calitate de astfel de parteneri rețeaua socială a atras organizațiile specializate în verificarea informațiilor false (de exemplu, Full Fact), dar în primul rînd jurnaliști profesioniști, pentru care verificarea faptelor este o parte standard a muncii loc.

Acum, Facebook are 55 de astfel de parteneri în întreaga lume, iar la începutul acestui an, rețeaua socială s-a înțeles cu Reuters și în cee ace privește verificarea postărilor cu fotografii și videoclipuri. Programul a avut și probleme: Facebook este criticat în mod regulat pentru faptul că, chiar și după verificarea rețelei sociale nu șterge postările cu informații false, ci doar aplică inscripția "Fals" și limitează distribuirea.

O altă mare rețea de socializare -Twitter - a început să verifice mesajele utilizatorilor pentru credibilitate abia în primăvara acestui an. Compania nu a anunțat exact cum funcționează procesul de verificare, dar se pare că informația falsă este căutată de propriii angajați ai Twitter.

0
0
0
0
0

Adăuga comentariu

500

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

© Business

Veți participa la recensămîntul în desfășurare, în Moldova?