Transnistria stiri: 1423
Eurovision stiri: 506
Preşedintele stiri: 3994

Topul orașelor lumii în care e cel mai sigur să te plimbi

16 oct. 2020,, 03:30   Externe
9162 0

Mersul pe jos îmbunătățește sănătatea și reduce poluarea, dar multe orașe sînt încă dominate de emisiile de gaze ale mașinilor, explică raportul cercetărilor de la Institutul pentru Politici de Transport și Dezvoltare (ITDP), din New York, SUA, citat de The Guardian. Pe baza a trei indici, organizația a realizat un top al metropolelor în care e cel mai sigur și mai ușor să faci o plimbare în timpul pandemiei.

Institutul pentru Politici de Transport și Dezvoltare este o organizație non-guvernamentală, care se concentrează pe dezvoltarea sistemelor de transport nemotorizat și militează pentru mersul pe jos, transmite libertatea.ro.

Indici de lucru

În studiul legat despre orașele în care este cel mai bine să te plimbi au fost luați în calcul mai mulți indici: numărul persoanelor care locuiesc la peste 100 de metri de un loc prin care nu trec mașini – îmbunătățește sănătatea, crește siguranța pietonilor; proporția persoanelor care locuiesc la cel mult un kilometru distanță de serviciile de asistență medicală și de educație; dimensiunea medie a blocurilor – blocurile mai puțin înalte facilitează mersul oamenilor către destinațiile lor fără a ocoli clădirile mari.

Concluzia raportului a fost că foarte puține orașe din lume au acordat prioritate pietonilor și că acestea sînt sufocate de mașini. Calificativele pentru metropolele din SUA au fost deosebit de scăzute din cauza extinderii urbane. Dintre orașele cu peste 5.000.000 de locuitori, doar Bogota, capitala Columbiei, a fost între primele cinci la toți cei trei indici.


Hong Kong a ocupat primul loc cu 85% de persoane “libere de emisii de gaze” pe o distanță de 100 de metri.

Hong Kong, China Moscova, Rusia Paris, Franța Bogota, Columbia Londra, Marea Britanie

A doua măsură a analizat proporția persoanelor care trăiesc la un kilometru atît de serviciile de asistență medicală, cît și de școli. La Paris, 85% dintre oameni locuiau la această distanță. Paris Lima, Peru Londra Santiago de Chile, Chile Bogota

Khartoum, Sudan, a obținut cel mai mare scor în ceea ce privește dimensiunea și înălțimea medie a blocurilor de locuințe. Khartoum, Sudan Bogota Lima Karachi, Pakistan Tokyo, Japonia.

“Pentru a asigura condiții de mers pe jos sigure, este esențial să schimbăm echilibrul spațiului din orașele noastre”, a declarat Heather Thompson, șefa ITDP. Indianapolis a fost cel mai slab clasat oraș din SUA, cu doar 4% dintre persoane apropiate de sistemul de educație și asistență medicală și 9% lîngă o zonă fără mașini. Printre alte orașe care au obținut punctaje mari pentru apropierea de zonele fără mașini se numără Berlinul și Barcelona, Melbourne, Sydney și Washington DC. Pentru apropierea de asistență medicală și școli, Katmandu, în Nepal, și Atena, Grecia, sînt bine clasate. Raportul citează exemple de evoluții remarcabile: Pune, India, unde o reproiectare a drumurilor a acordat prioritate pietonilor și bicicliștilor, prin construirea de trotuare largi și a unor zone de joacă pentru copii. “În pandemie, milioane de oameni au redescoperit bucuria mersului pe jos și vor să se plimbe în siguranță, dar asta ne-a arătat că multe dintre străzile noastre nu sînt potrivite pentru asta”, a concluzionat Mary Creagh, de la organizația britanică Living Streets.

1
0
0
0
0

Adăuga comentariu

500

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

© Business

Veți participa la recensămîntul în desfășurare, în Moldova?