Transnistria stiri: 1381
Eurovision stiri: 501
Preşedintele stiri: 3995

Soluția ciudată prin care NASA și-ar putea finanța misiunile în spațiu

8 oct. 2018,, 03:03   Externe
2319 0

NASA vrea să pătrundă pe piața comercială și să promoveze diverse brand-uri, prin intermediul rachetelor și astronauților săi, atît pe Pămînt, cît și în spațiu.

În august 2018, administratorul NASA Jim Bridenstine a explicat că formează un nou comitet, care se va ocupa de analizarea modurilor prin care NASA ar putea să o apuce pe o rută mai comercială.

Comitetul va fi condus de Mike Gold de la Maxar Technologies și se va ocupa de posibilitățile prin care companiile vor putea să își pună numele brand-urilor pe rachete, dar și de felurile prin care astronauții vor putea să se bucure de mai multe oportunități de a apărea în media.

Bridenstine speră ca imensele costuri ale misiunilor NASA să fie amortizate de vinderea drepturilor de autor în ceea ce privește echipamentele hardware către companiile private. Mai mult, astronauții ar putea apărea în reclame sau pe cutii de cereale, astfel încît misiunile spațiale să cîștige expunere în pop culture. „Vă spun, există interes pentru asta acum”, a explicat Bridenstine. Întrebarea este: e posibil? Și răspunsul este: nu știu, dar avem nevoie ca cineva să ne ofere sfaturi care să ne spună dacă este sau nu”.

Pînă acum, agenția a refuzat să își comercializeze misiunile. Încă de la începuturile companiei, NASA nu a avut voie să promoveze produse și servicii comerciale. Toate operațiunile au fost ghidate de acest principiu, iar astronauții și oficialii companiei au fost influențați de el atunci cînd vorbeau despre experimentele la care lucrau.


Cel mai bun exemplu în acest sens a fost cînd, în 1985, Coca-Cola și Pepsi au creat niște doze speciale, care puteau fi folosite în spațiu. Cei de la NASA au fost de acord să le permită astronauților să încerce acele doze, dar a refuzat să facă vreun soi de publicitate. „Era o grămadă de opoziție cu privire la a arăta imaginile, pentru că ar fi fost considerat publicitate„, a zis Alan Ladwig, fost administrator de reguli asociat la NASA.

Ladwig a explicat mai bine care era direcția generală de gîndire cu privire la agenție și posibilitatea de a face reclamă la brand-uri: „Cred că sentimentele interioare erau că asta ar fi putut să ieftinească imaginea companiei. Vrei să fii precum un șofer NASCAR? Sentimentul era că nu se cuvenea ca o agenție guvernamentală să facă așa ceva”.

Restricțiile acestea nu se aplică însă și la partenerii internaționali NASA. Cel mai bun exemplu este astronautul canadian Chris Hadfield, care a cîntat și înregistrat melodia „Space Oddity”, a lui David Bowie, în timp ce se afla în Stația Spațială Internațională, iar apoi a vîndut cîntecul cînd s-a întors pe Pămînt.

Totuși, reclamele în spațiu ar putea să nu fie chiar atît de utile. Bugetul pentru misiunile NASA ajunge undeva la sute de milioane sau chiar miliarde dolari. Spre exemplu, Stația Spațială Internațională îi costă pe cei de la NASA în jur de 3-4 miliarde de dolari anual. Reclamele la brand-uri ar amortiza doar o parte mică din aceste costuri. În plus, cel mai probabil brand-urile nu vor putea aduce companiei mai multă vizibilitate decît are deja. Mai mult, fanii NASA care apreciază compania pentru felul în care se păzește de interesele comerciale ar putea fi dezamăgiți de noua direcție comercială.

0
0
0
0
0

Adăuga comentariu

500

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

La ce etnie vă atribuiți?