Obiceiuri alimentare la care trebuie să renunţi

Poate că ai încercat pînă acum mai multe diete, dar acestea nu vor da roade dacă le urmezi pe cont propriu, fără să te consulţi cu un nutriţionist.

În plus, astfel de diete nu vor avea niciun efect asupra siluetei tale sau asupra stilului tău de viaţă, dacă nu renunţi la obiceiurile alimentare nesănătoase.

Însă pentru a depăşi astfel de obiceiuri, trebuie în primul rînd să le conştientizezi, pentru ca pe viitor să le eviţi. Tocmai de aceea îţi venim în ajutor şi îţi spunem la ce obiceiuri alimentare ar trebui să renunţi în 2020, pentru a avea un stil de viaţă mai sănătos, transmite NOI.md cu referire la realitatea.net.

Consumă mai puţină făină rafinată

Pîinea, produsele de patiserie, pastele şi dulciurile pe bază de făină rafinată sînt delicioase, însă acestea ar trebui evitate, deoarece nu sînt sănătoase pentru organism. În schimb, poţi înlocui aceste produse cu pîine şi cereale integrale, oferind astfel energie organismului, într-un mod sănătos. Făina albă rafinată funcţionează pe acelaşi principiu ca zahărul alb, ducînd la o creştere rapidă a nivelului de zahăr din sînge. În plus, carbohidraţii rafinaţi obţinuţi prin consumul de făină albă pot duce la dezvoltarea celulelor canceroase. Pe lîngă creşterea riscului de cancer, consumul de făină albă este asociat cu obezitatea, diabetul şi bolile cardiovasculare, dar şi cu afectarea sănătăţii digestive, deoarece nu conţine fibre şi substante nutritive esenţiale, care să susţină digestia.


Nu mai cumpăra sucuri carbogazoase

Încearcă să îţi prepari sucuri naturale acasă şi să eviţi sucurile garbogazoase din comerţ, care sînt nocive pentru organism. În primul rînd, sucurile carbogazoase au un PH acid de 2.51, la fel ca oţetul. Consumate zilnic, băuturile carbogazoase pot duce la creşterea în greutate, la apariţia diabetului zaharat, pot provoca îmbătrînirea prematură, dar pot duce şi la formarea celulitei, din cauza retenţiei de apă.

Evită mîncatul pe fugă sau în maşină

Un alt obicei alimentar de care ar trebui să scapi este mîncatul pe fugă sau mîncatul în maşină. Conform studiilor de specialitate, consumul alimentelor pe fugă este mai periculos decît mîncatul în faţa televizorului şi poate duce la mîncatul excesiv, una dintre cauzele declanşării obezităţii. Dacă nu apuci să iei micul dejun acasă, încearcă să îţi pregăteşti un pacheţel cu mîncare pentru birou, pe care să îl serveşti atunci cînd ai timp, fără să mănînci în grabă.

Renunţă la cerealele cu zahăr

Poate că cerealele cu ciocolată şi alte arome artificiale sînt delicioase la micul dejun, însă conţin extrem de mult zahăr, care nu este sănătos pentru organism. Aşa că ar fi recomandat să înlocuieşti cerealele rafinate, cu cele simple, din fulgi de ovăz, secară, quinoa, nuci, etc. De asemenea, o altă opţiune sănătoasă pentru micul dejun este terciul de ovăz, care este hrănitor şi uşor de preparat.

Evită să mănînci mereu aceleaşi preparate

Chiar dacă mănînci în fiecare zi produse sănătoase, asta nu înseamnă că trebuie să consumi mereu aceleaşi preparate, deoarece organismul are nevoie de diversitate. O alimentaţie variată te ajută să asimilezi toate vitaminele, mineralele şi enzimele de care corpul tău are nevoie pentru a funcţiona corect. Aşadar, poţi include în meniul tău şi alte preparate, cum ar fi cerealele, fasolea, năutul sau laptele de ovăz, care se află şi în gama de produse bio de la Obio.

Aşadar, acestea ar fi cinci dintre obiceiurile alimentare la care ar trebui să renunţi în 2020, pentru a avea un stil de viaţă sănătos şi pentru a te simţi în formă în fiecare zi.

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter


Mai multe

Sondaj Toate

load