Transnistria stiri: 1392
Eurovision stiri: 502

Google va plăti o amendă usturătoare pentru practici abuzive

21 mar. 2019,, 03:30   Externe
1963 0

Comisia Europeană (CE) a amendat, miercuri, Google cu peste 1,49 miliarde de euro pentru încălcarea normelor antitrust ale Uniunii Europene (UE), deoarece a abuzat de poziţia sa dominantă pe piaţă. Valoarea totală a amenzilor aplicate ajunge la aproape 8,3 miliarde euro.

Google a impus „o serie de clauze restrictive în contractele cu siturile internet ale terţilor, ceea ce i­-a împiedicat pe rivalii Google să afişeze pe siturile respective anunţuri publicitare proprii asociate cu rezultatele căutărilor”, susţin reprezentanţii CE, potrivit mediafax.ro.

„Astăzi, Comisia a amendat Google cu 1,49 miliarde de euro pentru utilizarea abuzivă ilegală a poziţiei sale dominante pe piaţa serviciilor de intermediere în materie de anunţuri publicitare asociate cu căutările online. Google şi-a consolidat poziţia dominantă în materie de anunţuri publicitare asociate cu căutările online şi s-a protejat împotriva presiunii concurenţiale prin impunerea unor restricţii contractuale anticoncurenţiale pe siturile internet ale terţilor. Acest lucru este ilegal din punctul de vedere al normelor antitrust ale Uniunii Europene. Comportamentul abuziv a durat peste 10 ani şi a împiedicat alte societăţi să concureze pe baza meritelor şi să inoveze. În acelaşi timp, acest comportament a împiedicat consumatorii să se bucure de avantajele concurenţei”, a declarat Margrethe Vestager, comisarul responsabil cu politica în domeniul concurenţei.

Site-urile cum ar fi cele ale ziarelor, blogurile sau agregatorii de situri de turism dispun adesea de o funcţie de căutare integrată. Atunci cînd un utilizator efectuează căutări cu ajutorul acestei funcţii de căutare, site-ul furnizează atît rezultatele căutării, cît şi anunţuri publicitare asociate cu căutarea, care sînt afişate împreună cu rezultatul acesteia.

Prin AdSense for Search (publicitate customizată asociată căutărilor), Google pune aceste anunţuri publicitare asociate cu căutarea la dispoziţia proprietarilor site-urilor „editoriale”. Google este un intermediar, echivalentul unui broker de publicitate, între difuzorii de publicitate şi proprietarii site-urilor care doresc să profite de spaţiul rămas liber pe paginile de rezultate ale căutării.

0
0
0
0
0

Adăuga comentariu

500

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

Ce părere aveți despre inițiativa președintelui Franței, Emmanuel Macron, de a deschide în următoarele luni o misiune permanentă de apărare la Chișinău?