Google a cîştigat 4,7 miliarde de dolari din site-uri de ştiri, în 2018

Google a cîştigat 4,7 miliarde de dolari din site-uri de ştiri, în 2018

Google a cîştigat 4,7 miliarde de dolari din reclame de pe site-urile de ştiri, anul trecut, aproape la fel de mult ca venitul întregii industrii americane de ştiri online, potrivit unui studiu publicat luni, informează The Guardian.


Potrivit News Media Alliance, între 16 la sută şi 40 la sută dintre rezultatele căutărilor pe Google reprezintă conţinut de ştiri. Venitul Google din distribuirea de conţinut de ştiri este cu doar 400 de milioane de dolari mai mic decît cele 5,1 miliarde de dolari obţinuţi de întreaga industrie americană de ştiri din publicitatea digitală, anul trecut.


Organismele industriei avertizează că aceste cifre ar putea fi, de fapt, conservatoare, din moment ce raportul nu include valoarea datelor personale ale utilizatorilor de fiecare dată cînd aceştia folosesc serviciul de căutare pentru a da click pe un conţinut.

Însă metodologia studiului a fost întîmpinată cu scepticism de către unii specialişti. Bill Grueskin, profesor la prestigioasa şcoală de jurnalism de la Universitatea Columbia a descris suma de 4,7 miliarde de dolari la care a ajuns News Alliance drept „neclară, în cel mai bun caz“.


„Cercetătorii par să ia un comentariu  despre valoarea Google News, de la o conferinţă din 2008 şi să o extrapoleze ca să ajungă la un număr care se presupune că ar trebui să reprezinte venitul pe care l-a obţinut Google în urma ştirilor“, a declarat Grueskin pentru publicaţia „The Guardian“. „Nu neg faptul că marile companii tehnologice merită să fie analizate pentru rolul lor mare în domeniul publicitar, dar un grup comercial care reprezintă domeniul ştirilor ar trebui să aibă standarde care să se potrivească cu cele ale reporterilor şi redactorilor pe care încearcă să-i susţină“. Şi Google a criticat studiul, susţinînd că acesta ignoră valoarea pe care Google o oferă şi descriind calculele drept „eronate“.


Totuşi, raportul are rolul de a sublinia dependenţa din ce în ce mai mare pe care site-urile de ştiri o au faţă de marile companii tehnologice pentru distribuţie şi cum giganţii precum Google, Facebook şi Apple profită în mod disproporţionat de acest aranjament. În raport se mai menţionează că odată cu orientarea consumatorilor spre Google pentru ştiri, acestea devin din ce în ce mai importante pentru gigant pentru a-i menţine pe consumatori în domeniul său digital. 

 


Urmărește-ne pe Facebook, dacă vrei să afli mai multe

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

Mai multe

Sondaj Toate

load