X 
Transnistria stiri: 1423
Eurovision stiri: 506
Preşedintele stiri: 3999

Care sînt cele mai valoroase branduri din lume în 2018

31 mai. 2018,, 01:06   Externe
3998 0

Valoarea totală a brandurilor din Top 100 BrandZ a cunoscut o creștere record de 21%, aducînd un plus de aproape 750 miliarde de dolari la valoarea totală a clasamentului. Aceasta ajunge, astfel, la 4,4 trilioane de dolari.

China deține trei dintre mărcile cu cea mai rapidă evoluție, brandurile sale avînd un ritm dublu de creștere față de cele din SUA.

Vizionarea serialelor de pe Netflix, sharing-ul de noutăți de pe Facebook și descărcarea de conținut media din iTunes (Apple) sau Ali Picture (Alibaba) au contribuit la un an de creștere-record a valorii mărcilor din Topul BrandZTM2018 al celor mai valoroase branduri la nivel mondial, lansat de către WPP și Kantar Millward Brown, informează Forbes.ro.

Creșterea gradului de utilizare a tehnologiilor bazate pe date și sisteme inteligente – cum ar fi inteligența artificială (AI) sau realitatea augmentată (AR) – dar și abordările creative de marketing au permis mai multor branduri să-și cunoască mai bine clienții și să le ofere conținut la îndemînă și personalizat și experiente deosebite.

Opt dintre mărcile aflate în Top 10 provin din domeniul tehnologiei sau sînt strîns legate de tehnologie. Această categorie continuă să domine clasamentul, cuGoogle și Apple pe primele poziții. Google a înregistrat o creștere de 23% (prin care a ajuns la 302,1 miliarde de dolari), iar Apple - de 28% (prin care a ajuns la 300,6 miliarde de dolari).


Amazon a ajuns pe poziția a treia, înaintea Microsoft, cu o creștere de 49%(care l-a propulsat la 207,6 miliarde de dolari), în timp ce Tencent – cu o creștere de 65% care l-a dus la 179 miliarde de dolari-a urcat trei poziții față de 2017 și a ajuns pe locul 5, surclasînd Facebook (poziția 6).

David Roth, reprezentant WPP: „Am asistat anul acesta la cel mai mare avans al valorii brandurilor de pînă acum, generat de creșteri în toate categoriile. Atît jucătorii noi, cît și cei existenți, au văzut rezultatele curajului și ale adoptării unei viziuni pe termen lung asupra construirii mărcilor pe care le dețin.”

În ciudă incertitudinilor de ordin economic sau politic din multe regiuni ale lumii, clasamentul din acest an înregistrează cea mai mare creștere anuală de pînă acum – de aproape 750 miliarde de dolari (+21%).

Astfel, Topul 100 BrandZ ajunge la o valoare totală a brandurilor de 4,4 trilioane de dolari (cu 204% mai mare față de valoarea totală din 2006, anul lansării acestui clasament).

Acesta este și primul an în care absolut toate categoriile din Top 100 BrandZ au raportat creșteri.

O altă premieră a acestui an o constituie faptul că brandurile din afară SUA au crescut mai mult decît cele din SUA.

14 branduri din China sînt prezente în topul din 2018, în timp ce în clasamentul din 2006 se afla unul singur (China Mobile).

Valoarea cumulată a primelor 10 mărci din China a avut o creștere anuală de +47%, un ritm mult decît dublu față de cel al mărcilor din SUA (+23%).

Și alte părți ale lumii, cum ar fi India și Indonezia, au avut, de asemenea, o creștere regională puternică prin mărcile lor.

Topul 100 BrandZ include șapte mărci asiatice (în afară celor din China), care au avut o creștere de 14%, ajungînd la o valoare cumulată de 146 miliarde de dolari. Banca regională BCA (de pe poziția 99) a devenit primul brand indonezian care a intrat în top. Avem un nou-venit și între primele 10 mărci din categoria auto: Maruti Suzuki.

0
0
0
0
0

Adăuga comentariu

500

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

La ce etnie vă atribuiți?