Transnistria stiri: 1354
Eurovision stiri: 497

Amsterdam: Ce metodă se va folosi pentru a-i împiedica pe biciclişti să-şi parcheze bicicletele pe poduri

21 oct. 2020,, 23:30   Externe
7824 0

Amsterdam se mîndreşte cu faptul că este unul dintre cele mai prietenoase oraşe pentru biciclişti, însă chiar şi capitala Ţărilor de Jos are limitele sale în această privinţă, relatează marţi The Guardian, citat de Agerpres.

Municipalitatea s-a plîns că priveliştile cu unele dintre cele mai frumoase canale din Amsterdam sunt afectate de pietonii nevoiţi să circule pe carosabil din cauza numărului mare de biciclete legate de balustradele podurilor.

Ca urmare, consiliul municipal a hotărît instalarea de ghivece din lemn cu plante şi flori pe cele mai aglomerate poduri de pe canale, în încercarea de a convinge bicicliştii să găsească alte locuri de parcare.

''Din cauza numărului mare de biciclete parcate la balustradele podului, pietonii nu mai au loc pe trotuarele înguste şi se deplasează pe carosabil'', a explicat un purtător de cuvînt. ''Acest lucru creează unele situaţii periculoase'', a adăugat el.

Pentru a se crea spaţii suplimentare pentru biciclişti, departe de poduri, în locurile de parcare pentru maşini situate lîngă canale vor fi create mai multe standuri pentru biciclete.


Oraşul Amsterdam are mai multe biciclete decît locuitori şi 767 de kilometri de piste pentru biciclete.

Pandemia de coronavirus a accentuat tendinţa populaţiei de a alege bicicleta ca mijloc de transport în locul maşinilor şi transportului public.

Un raport publicat luna aceasta de Institutul olandez pentru politici de mobilitate a constatat că distanţa medie parcursă cu bicicleta a crescut de la 3,4 kilometri în septembrie 2019 la 4,1 kilometri în luna iulie a acestui an.

Peste o treime (37%) dintre cei care evită transportul public din cauza COVID-19 au optat pentru bicicletă. Aproximativ jumătate dintre aceştia au declarat că vor continua să folosească bicicleta mai mult după ce restricţiile implementate pentru limitarea răspîndirii noului coronavirus vor fi în cele din urmă ridicate.

Creşterea numărului de biciclete parcate pe podurile din oraş nu reprezintă singura consecinţă. Asociaţia Algemene Nederlandse Wielrijders-Bond (ANWB) a solicitat o îmbunătăţire a standardelor de siguranţă în apropierea pistelor de biciclete aglomerate din Ţările de Jos.

''Înainte de criza coronavirusului aveam deja piste de biciclete pline şi tot mai multe vehicule cu două roţi cu viteze diferite - biciclete electrice, scutere electrice, biciclete, biciclete de marfă şi în variantă electrică şi biciclete de curse. Nu toate se pot deplasa unele lîngă celelalte'', a declarat pentru NL Times Frits van Bruggen, directorul ANWB. ''Sînt 100% sigur că vom avea şi mai multe victime pentru că mergem mai mult cu bicicleta şi maşina deoarece nu mai îndrăznim să folosim transportul public'', a adăugat el.

0
0
0
0
0

Adăuga comentariu

500

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

Ce părere aveți despre inițiativa președintelui Franței, Emmanuel Macron, de a deschide în următoarele luni o misiune permanentă de apărare la Chișinău?