„Pe sectorul Chișinău-Ungheni sînt doi antreprenori care execută lucrările. Una din companii are probleme mari financiare. Este sub monitorizare de la începutul anului”, susține Gheorghe Curmei, scrie IPN.
Potrivit directorului ASD, de la Ungheni spre Călărași drumul este finalizat în proporție de 80%, iar pe regiunea Călărași -Chișinău rămîne de construit drumul doar în intravilanul localităților Sipoteni, Călărași, Bucovăț, Vatra și Strășeni. „Riscurile sînt ca unul din antreprenori să nu poată finaliza anul acesta sectorul Strășeni-Chișinău. Noi depunem toate eforturile pentru a vedea care sînt posibilitățile administrației de a oferi suport antreprenorului de a finaliza aceste lucrări”, a spus acesta.
Un alt contract semnat în 2014, cu o companie portugheză, este pentru construcția traseului Bălți-Sîngerei. „Peste doi ani de executare, antreprenorul avînd probleme financiare, s-a luat decizia de a rezilia acest contract, fiind încasate garanțiile de bună execuție de la antreprenor în valoare de aproximativ 6 milioane de euro. Banii se află în contul Administrației e Stat a Drumurilor”, spune directorul Administrației de Stat a Drumurilor.
După rezilierea contractului s-a organizat o altă licitație, unde a fost aleasă o companie din Turcia. La moment lucrările fiind executate pe drumul de ocolire a orașului Comrat și sectorul de drum Porumbeni-Cimișlia. Contractul a fost semnat anul acesta cu termenul de execuție de doi ani.
În altă ordine de idei, Gheorghe Curmei susține că 10 km de drum au fost contractați în cadrul proiectului de ocolire a orașului Chișinău, de către o companie locală, după ce a fost reziliat contractul cu o companie bulgară. Există proiectul tehnic pentru acest drum, dar se caută surse de finanțare, BERD fiind interesată în acest sens. Termenul pentru actualul antreprenor este de 2 ani.
Menționăm că, în anul 2018 au fost reziliate șapte contracte cu antreprenorii internaționali, care nu și-au îndeplinit obligațiunile contractuale.
Adăuga comentariu