X 
Transnistria stiri: 1423
Eurovision stiri: 506
Preşedintele stiri: 3999

Din 1 iulie 2023 activitatea în bază de patentă este înlocuită cu un regim fiscal simplificat

11 mai. 2023,, 16:14   Economie
12929 0

Din 1 iulie 2023 activitatea în bază de patentă este înlocuită cu un regim fiscal simplificat – activitatea independentă.

Astfel, toți cei care fac comerț cu amănuntul în piețe sau unități comerciale au obligativitatea de a trece la acest regim fiscal pînă pe data de 1 iulie 2023.

Despre aceasta anunță, Ministerul Dezvoltării Economice și Digitalizării, citata de Noi.md

„Această măsură are menirea să asigure condiții echitabile și competitive de dezvoltare a mediului de afaceri și să contribuie la îmbunătățirea mecanismelor fiscale naționale. De aceea încurajăm comercianții ca până în data de 1 iulie 2023 să-și înregistreze la Serviciul Fiscal de Stat regimul de activitate independentă", a spus Dumitru Alaiba, vicepremier, ministrul Dezvoltării Economice și Digitalizării.

Potrivit sursei, spre deosebire de patenta de întreprinzător, activitatea independentă oferă mai mult suport din partea guvernului, dar și numeroase avantaje pentru dezvoltarea afacerii:


- perioada de valabilitate este nelimitată – nu necesită reînnoirea în fiecare an;

- plafon de vânzări majorat – 1,2 milioane de lei anual

- cel mai mic impozit pe venit din Europa – 1% din venitul din vânzări;

- grant nerambursabil în valoare de 10.000 de lei din partea Organizației pentru Dezvoltarea Antreprenoriatului (ODA) (pentru procurarea aparatului de casă și nu numai);

- scutirea de plata taxelor locale – taxa pentru amenajarea teritoriului, taxa pentru unitățile comerciale/prestări servicii;

- fără evidență contabilă, arhivare și raportare către stat – Serviciul Fiscal de Stat va recepționa datele privind vânzările în timp real;

- transparența calității mărfurilor și serviciilor – garantată prin eliberarea bonurilor de casă consumatorilor.

Cum treci de la patentă la activitate independentă?

Pentru a înregistra activitatea independentă, comercianții trebuie să depună o cerere la subdiviziunea Serviciului Fiscal de Stat în a cărui rază teritorială de deservire își are adresa de domiciliu. Tot atunci vor putea să-și înregistreze noul echipament de casă și control procurat în prealabil, care va fi compensat ulterior de către stat, prin intermediul ODA.

Aparatul de casă va fi conectat automat la platforma de Monitorizare electronică a vânzărilor administrată de către SFS, iar persoana va fi scutită de prezentarea dării de seamă cu privire la impozitul pe venit și obligația de a ține evidență contabilă sau arhivă.

Pentru înregistrare vor fi prezentate:

- buletinul de identitate;

- documente care confirmă statutul de persoană asigurată în sistemul public de asigurări sociale;

- documente care confirmă statutul în sistemul asigurărilor obligatorii de asistență medicală (pensionarii beneficiază de facilități, fiind scutiți de plată pentru polița de asigurare).

Companiile care comercializează echipamentele de casă au obligația să instruiască și să consulte comercianții privind utilizarea aparatelor. Mai multe detalii despre proces pot fi aflate pe www.sfs.md sau la numărul de telefon 080001525.

Pentru mai multe detalii, accesați video.

2
0
1
4
3

Adăuga comentariu

500

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

La ce etnie vă atribuiți?