X 
Transnistria stiri: 1365
Eurovision stiri: 499

Cum a reușit CFM să facă față crizei

8 oct. 2022,, 11:30   Economie
2435 0

Dacă în urmă cu un an era o situație critică la „Calea Ferată din Moldovei”, iar angajații nu mai primeau salarii de mult timp, acum compania și-a achitat datoriile și a majorat salariile, achitîndu-le la timp.

"Am achitat restanțele salariale la sfîrșitul lunii mai, iar în iulie am majorat salariile cu 90%. Salariile curente le plătim la timp și nu avem restanțe", a declarat Oleg Tofilat, administratorul Cării Ferate din Moldova, într-un interviu cu NM.

Potrivit acestuia, datoriile rămase ale CFM pot fi împărțite în două categorii: pe termen lung, care trebuie plătite într-o anumită perioadă, și datorii, a căror perioadă de plată a expirat deja.

„Ne-au mai rămas vreo 100 de milioane de lei din astfel de obligații – neplătite, dar deja scadente. Planificăm ca pînă la sfîrșitul anului să nu existe datorii pentru care termenul de plată a expirat deja. Asta dacă totul merge bine. Dacă nu , apoi [se va întîmpla] pînă la sfîrșitul primului trimestru al anului viitor”, a spus administratorul CFM.

Întrebat despre cum a fost depășită criza, Oleg Tofilat a răspuns că conducerea companiei are un plan pentru a face față insolvenței financiare.


„Îmbunătățim performanța producției, vindem active neproductive, încercăm să obținem capitalizarea companiei datorită fondurilor bugetare. Ultimul punct nu a funcționat - nu există bani în buget pentru asta. Vînzarea activelor neexploatate, de asemenea, nu a avut mare succes – din cauza faptului că există proceduri birocratice și condiții de piață. Unele [active] au fost vîndute, acest lucru ne-a fost de ajutor la sfîrșitul anului trecut. Dar, în multe privințe, performanța noastră [bună] se datorează muncii bune în echipă , iar îmbunătățirea performanței producției și creșterea cererii se datorează nu în ultimul rînd războiului”, a spus el.

Oleg Tofilat a subliniat că situația care durat de mulți ani cu siguranță nu se va mai repeta.

„Acum stabilim mecanisme pentru eliminarea acesteia în principiu: stabilim mecanisme de sprijinire de stat a infrastructurii, vor exista mecanisme de liberalizare a transporturilor. Acest lucru va duce la faptul că nici măcar nu chiar cele mai bune decizii pe care managerii le iau uneori, nu vor putea distruge stabilitatea sectorului”, a spus el.

0
0
0
0
0

Adăuga comentariu

500

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

Cum evaluați decizia de a indexa pensiile cu 6% începînd cu 1 aprilie?