X 
Cutremure stiri: 504

Ce i-a cerut Ministerul Agriculturii Serviciului Fiscal

22 aug. 14:30   Economie
5509 0

Ministerul Agriculturii și Industriei Alimentare a înaintat o solicitare către Serviciul Fiscal de Stat (SFS) pentru a obține informații detaliate privind procedurile de stingere și reeșalonare a obligațiilor și restanțelor fiscale, notează Noi.md.

În cadrul acestei cereri, ministerul a cerut precizări cu privire la modificarea termenelor de stingere a obligațiilor fiscale pentru contribuabilii din sectorul agricol și alimentar.

Cererea vizează, în special, obținerea de clarificări referitoare la pașii necesari pentru ca întreprinderile și persoanele fizice să beneficieze de facilități fiscale, în contextul unor dificultăți economice cu care se confruntă în prezent.

Precizările SFS privind modificarea termenului de stingere a obligației fiscale:

Contribuabilii care admit restanțe la Bugetul public național pot solicita modificarea termenului de stingere a obligației fiscale pentru o perioadă de pînă la 12 luni consecutive. În acest caz este calculată majorarea de întîrziere aferentă, precum și sînt aplicate măsurile de asigurare a stingerii obligației fiscale sub formă de gaj/fidejusiune. Excepție sînt contribuabilii care admit restanțe la Bugetul asigurărilor sociale de stat.


Potrivit Codului fiscal, eșalonarea stingerii obligației fiscale se acordă de către SFS în următoarele cazuri:

  1. calamități naturale și tehnogene;
  2. distrugerea accidentală a clădirilor de producție;
  3. împrejurare imprevizibilă și de neînlăturat, care împiedică în mod efectiv capacitatea de producție pe o perioadă lungă de timp și executarea obligației contractuale a contribuabilului;
  4. datorii ale autorităților sau instituțiilor publice față de contribuabil, doar în limitele sumelor datorate, precum și impozitelor și taxelor aferente acestora;
  5. alte circumstanțe, stabilite de Ministerul Finanțelor, ce îndreptățesc contribuabilul de a beneficia de modificarea termenului de stingere a obligației fiscale.

Pentru cazurile prevăzute la lit.e), contribuabilul poate beneficia de modificarea termenului de stingere a obligației fiscale, în cazul lipsei temporare a disponibilităților bănești și în situația în care nu se află în procedură de insolvabilitate/ dizolvare.

Acordurile/contractele de modificare a termenului de stingere a obligației fiscale se întocmesc conform modelelor stabilite de către Ministerul Finanțelor.

În cazul în care entitatea înregistrează restanță, inclusiv la Bugetul asigurărilor sociale de stat, amînarea şi eşalonarea stingerii obligaţiei fiscale se efectuează în baza acordului încheiat între Casa Națională de Asigurări Sociale şi plătitor.

0
0
0
1
0

Adăuga comentariu

500

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

Utilizați inteligența artificială în munca/studiile dumneavoastră?
Caii moldovenești, în centrul unui scandalСандуляк Владислав