Potrivit raportului, din 2012 şi pînă la trecerea în gestiunea privată, IS „Gările şi Stațiile Auto" activa în regim normal, fără situații critice de ordin financiar, Înregistrînd anual, profit constant de aproximativ 5 mil. lei. Cifra de afaceri , ÎS "Gările şi Staţiile Auto", depăşea constant ultimii ani cifra de 5o mil. lei anual, iar rulajul prin conturi depășea 400 mil. Lei., deoarece întreprinderea încasa integral banii pe biletele vîndute, reținînd un comision de 10% pentru vînzare. Aşadar, 40-45 mil. lei venit din vînzări de bilete înseamnă încasări de 400-450 mil. lei.
Igor Munteanu aduce mai multe acuzații Guvernului Filip. În raport se menționează că lansarea licitației și selectarea cîștigătorului a fost cu o viteză fulgerătoare, iar concursul a fost viciat cu multiple încălcări.Pe neaşteptate pentru public şi pentru transportatori, în anul 2018, MEI a lansat un proiect de hotărîre de Guvern pentru inițierea unui Parteneriat Public-Privat la această întreprindere, pentru care deja era elaborat studiu de fezabilitate - chiar dacă în avizele celorlalte ministere se punctează lipsa acestui studiu. Mai tîrziu am stabilit, că unicul document de analiză a fost contractat de Î.S. GSA şi nu de minister (MEI).
În raport se arată că la nouă luni de la semnarea contractului, nu există vreun document de monitorizare sau vreun act de audit al implementării. Din audierile în cadrul comisiei de anchetă, din probele acumulate şi din informaţii operative s-a constatat:
UNIMEDIA amintește că Întreprinderea de stat Gările şi Staţiile Auto (GSA) a fost inclusă în lista lucrărilor şi serviciilor de interes public propuse parteneriatului public privat, prin aprobarea Hotărîrii Guvernului în anul 2012.
Adăuga comentariu