X 
Transnistria stiri: 1421
Eurovision stiri: 504
Preşedintele stiri: 3991

Campania de informare și asistență pentru mediul de afaceri, lansată astăzi

5 iun. 2018,, 16:51   Economie
2303 0

Prima etapă a campaniei de informare și asistență pentru companii DCFTA INFO BUSINESS: ÎNTREABĂ EXPERTUL a fost lansată astăzi.

Campania are ca scop sporirea vizibilității și comunicării, la nivelul mediului de afaceri, despre prevederile Acordului de Asociere/ Zona de Liber Schimb Aprofundat și Cuprinzător (DCFTA) și oportunitățile competitive de dezvoltare a companiilor în cadrul Acordului de comerț liber cu Uniunea Europeană, relatează MOLDPRES.

Campania va include 11 dezbateri și sesiuni de informare a mediului de afaceri privind DCFTA în localități din diferite raioane și orașe, ca Anenii Noi, Bălți, Cahul, Comrat, Edineț, Hîncești, Ialoveni, Orhei, Soroca, Ștefan Vodă, Ungheni.

Cei mai buni specialiști și experți vor informa și consilia agenții economici referitor la norme și standarde europene ce vizează atît companiile exportatoare și importatoare din Republica Moldova, cît și companiile cu operațiuni pe piața internă. Ei vor oferi, de asemenea, informații despre surse de asistență financiară, sub formă de suport tehnic și investiții cu sprijinul UE pentru creșterea competitivității companiilor în domeniile unde procesul de adaptare implică costuri semnificative, pași de urmat în dezvoltarea afacerii pentru export.

Temele abordate în cadrul evenimentelor de informare se bazează pe rezultatele unui studiu întreprins de proiectul „Vizibilitate și comunicare pentru acțiunile referitoare la implementarea Acordului de Asociere/Zona de Liber Schimb Aprofundat și Cuprinzător în cadrul programelor de asistență finanțate de UE”, realizat printre agenții economici la nivel național la începutul acestui an. Proiectul va avea o durată de 2 ani și va fi finalizat în august 2019.


Prima etapă a campaniei va fi urmată de o serie de sesiuni de instruire și diseminare de materiale informative practice (ghiduri) ce vor sprijini agenții economici să beneficieze de oportunitățile oferite de Acordul de Liber Schimb cu UE. Se preconizează desfășurarea a trei campanii de informare naționale și o serie de materiale video pentru a informa populația și mediul de afaceri despre ce înseamnă DCFTA în termeni practici – noi oportunități, investiții, locuri de muncă, o calitate mai bună a vieții, a produselor și serviciilor pentru toți cetățenii. De asemenea, proiectul include 40 de evenimente pe întreg teritoriul Republicii Moldova, inclusiv sesiuni de instruire practice pentru mediul de business din diferite sectoare ale economiei despre ce pașii necesari pentru a profita de avantajele pe care le oferă DCFTA.

Campania de informare a mediului de afaceri are loc în cadrul proiectului „Vizibilitate și comunicare pentru acțiunile referitoare la implementarea Acordului de Asociere/Zona de Liber Schimb Aprofundat și Cuprinzător în cadrul programelor de asistență finanțate de UE”.

Acordul de Asociere și Liber Schimb a fost semnat de Republica Moldova cu UE pe 27 iunie 2014. Potrivit datelor Biroului Național de Statistică, exporturile moldovenești pe piața Uniunii Europene au crescut de la 1 miliard 141,9 milioane de dolari SUA în anul 2013, an ce a precedat intrarea în vigoare a Acordului, pînă la 1 miliard 596.9 milioane de dolari în 2017, iar ponderea livrărilor pe piața comunitară s-a majorat în această perioadă de la 46.8 la 65.8 la sută din totalul exporturilor Republicii Moldova.

Ultimele date statistice arată că exporturile de mărfuri destinate țărilor Uniunii Europene au crescut în primul trimestru al acestui an cu 35.5 la sută față de perioada similară a anului 2017, pînă la 454,7 milioane de dolari SUA, deținînd o cotă de 67,0 la sută în total exporturi.

0
0
0
0
0

Adăuga comentariu

500

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

Veți participa la recensămîntul în desfășurare, în Moldova?