COVID-19 în MOLDOVA

10 localități din Ungheni și Nisporeni vor avea o infrastructură rutieră modernă

10 localități din Ungheni și Nisporeni vor avea o infrastructură rutieră modernă

Ministrul Economiei și Infrastructurii, Sergiu Railean, a inspectat lucrările de construcție a drumului Pîrlița-Bălănești-Seliște (Coridorul 13).

„Coridorul 13 are o importanță majoră pentru infrastructura rutieră națională. Drumul Pîrlița-Bălănești-Seliște leagă 10 localități din raioanele Ungheni și Nisporeni. Prin reabilitarea acestui drum vom îmbunătăți accesul a circa 15 000 de locuitori din 10 localități la o infrastructură rutieră modernă, facilitînd activitatea antreprenorială și creînd astfel oportunități de dezvoltare social-economică în zonele rurale”, a afirmat ministrul Railean.

666

Drumul Pîrlița-Bălănești-Seliște are o lungime totală de 40 km și este împărțit în 4 sectoare. Conform condițiilor contractuale trei sectoare ale acestui drum vor fi finalizate pînă la sfîrșitul anului curent, iar cel de-al patrulea – în 2021. Lucrările de reparație la sectorul 2 – drumul Pîrlița – Nisporeni, cu o lungime de 12,5, sînt executate de compania Rutador SRL. Pe sectorul 3 lucrările prevăd reabilitarea drumului Pîrlița-Nisporeni cu o lungime de 9,54 km. La cel de-al 4–lea sector se repară traseul Păruceni – Seliște – Vînători și accesul R25 – Seliște, cu o lungime de 7.96 km.


Lucrările de reabilitare a drumului Pîrlița-Bălănești-Seliște sînt realizate în cadrul Proiectului de Îmbunătățire a Drumurilor Locale, pentru care Banca Mondială a acordat suport financiar Guvernului Republicii Moldova în valoare de 80 milioane de dolari.

De asemenea, ministrul a întreprins o vizită la groapa de împrumut din localitatea Cornești, raionul Ungheni, de unde sînt extrase roci sedimentare, argilă, nisip argilos și argilă nisipoasă pînă la o adîncime de 5 metri, folosită la construcția, repararea și modernizarea drumurilor publice. Resursele extrase din această groapă se folosesc la construcția drumului de ocolire de lîngă satul Bahmut pe traseul național R1.

Drumul din satul Bahmut reprezintă o construcție de drum nou, cu o lungime de circa 5.9 km. Drumul va avea 2 benzi de circulație cu lățime de 3.50 m per bandă, cu margini pe ambele părți avînd o lățime de 2.50 m fiecare, inclusiv cîteva podețe și trei intersecții.

Menționăm că, pe parcursul lunii iunie 2019 a existat o problemă cu autorizația și licența de a opera groapa de împrumut, iar antreprenorul a sistat colectarea materialelor din groapa de împrumut pînă la reînnoirea permisului și licenței. Problema a fost soluționată după ce Parlamentul a adoptat modificarea art. 74 din Codului funciar, prin care se facilitează alocarea terenurilor pentru gropile de împrumut și întoarcerea ulterioară a terenurilor în circuitul agricol.

Citește-ne pe Telegram, dacă vrei să afli mai multe

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter


Știrile partenerilor noștri
Mai multe

Sondaj Toate

load