COVID-19 în MOLDOVA

Superalimente ale lunii august pe care e bine sa le consumi

Superalimente ale lunii august pe care e bine sa le consumi

Din punct de vedere calendaristic, august este ultima luna de vara și aduce pe masă oamenilor o mulțime de alimente care pot face oricînd parte dintr-o dietă sănătoasă.

Iată care sînt superalimentele lunii august pe care ar fi bine să le consumi:

1. Zemosul
De ce ne place: o porție conține numai 46 de calorii, plus necesarul unei întregi zile de vitamine A și C. De asemenea, este o sursă foarte bună de potasiu și este plin de apă, susține nutriționistul Mitzi Dulan.


Cum să-l savurăm: Poate fi consumat crud sau într-o salată de fructe cu puțină brînză feta sau mentă, transmite romaniatv.net.

2. Zucchini
De ce ne place: Acest aliment este sărac în calorii și bogat în fibre, vitamine A, C, K și potasiu. „Este un produs care adaugă cantitate și substanță dietei tale fără prea multe calorii”, spune Dulan.

Cum să-l savurăm: O legumă cu adevărat versatilă, zucchini este gustos atît fript pe grătar, crud cît și fiert. L-ai putea folosi în clătite americane, că chips-uri sau în lasagna făcută în casă. Poate fi chiar prăjit – este mult mai sănătos decît cartofii prăjiți.

3. Vinete
De ce ne plac: Sunt o sursă excelență de vitamine B6 și K și conțîn și o mulțime de fibre. Aceste legume au în compoziția lor foarte mulți antioxidanți ceea ce înseamnă că sînt benefice pentru sănătatea corpului în general și a inimii și memoriei în special.

Cum să le savurăm: Încearcă să le sotezi, pe grătar sau înăbușite în puțin ulei. Totodată, vinetele pot fi consumate și sub formă unei salate gustoase.

4. Mure
De ce ne plac: Fructele de pădure în general sînt pline de fibre și antioxidanți și conțîn foarte puține calorii. S-a demonstrat că un consum de mure încetinește declinul cognitiv, protejează inima și scade tensiunea arterială. Aceste fructe sînt o sursă excelență de potasiu și vitamine E, C, K, magneziu și fibre.

Cum să le savurăm: Într-un pahar cu gheață sau sifon sau adaugă-le într-o salată. Totodată, murele pot fi excelente și în prăjituri, coapte la cuptor – atenție totuși să nu consumi prea multe dulciuri.

5. Dovlecei galbeni
De ce ne plac: Înrudiți cu zucchini, aceste alimente sînt bogate în fibre, vitamine C și K și potasiu cu foarte puține calorii.

Cum să îi savurăm: Îți poți consumă fripți pe grătar, sub formă de supă sau chiar că topping pentru pizza. De altfel grătarul este un mijloc excelent pentru a prepară toate legumele, alături de puțină carne, spune Dulan.

Urmărește-ne pe Odnoklassniki, dacă vrei să afli mai multe

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter


Știrile partenerilor noștri
Mai multe

Sondaj Toate

load