AJUTOR PENTRU REFUGIAȚI   STATISTICA:   Au intrat 471 287  Au ieșit 387 046   Au rămas 84 241     Mai multe detalii
Transnistria stiri: 912
Criza energetică stiri: 740
Preşedintele stiri: 3208

Sfaturi de la nutriționiști: ce trebuie să faci pentru a evita oboseala în perioada de pierdere în greutate

21 aug. 2021,, 19:00   Diverse
1682 0

Chiar și cu o alimentație sănătoasă putem avea stări de oboseală și lipsă de energie. Nutriționiștii americani au împărtășit metodele de luptă împotriva pierderii energiei și senzației de oboseală în perioada de pierdere în greutate.

Nutriționistul Elizabeth DeRobertis a împărtășit cum să mîncăm bine și să nu ne îngrășăm. Primul motiv al lipsei de energie poate fi reducerea bruscă a caloriilor consumate.

Potrivit expertei, mîncarea ne asigură energia necesară pentru păstrarea concentrației și a productivității pe tot parcursul zilei. Și deși mulți oameni cred că ar trebui să mîncăm cât mai puțin posibil, acest lucru nu funcționează pe termen lung.

Restricțiile dietetice duc la o încetinire a metabolismului și omul se simte epuizat.

"Deveniți prea flămînzi... și, ca urmare, mîncați prea mult", a subliniat ea.


Nutriționistul Melissa Majumdar ne sfătuiește să verificăm dacă nu sunt prea mici porțiile atunci când pierdem energie. "Dacă simțiți o lipsă de energie, verificați dacă obțineți suficientă energie. Începeți prin adăugarea a 30-60 de grame de proteine cu conținut scăzut de grăsimi, o jumătate de cană de cereale integrale sau o lingură de grăsimi sănătoase, iar apoi analizați din nou", a spus Majumdar.

O altă problemă răspîndită în pierderea în greutate sînt mesele prea rare.

”Dacă aveți prea puțină energie la două sau trei ore după mîncare, includeți o gustare echilibrată care să conțină fibre și proteine, cum ar fi fructe proaspete cu o mînă de nuci", recomandă Melissa.

Lipsa carbohidraților din dietă afectează negativ starea organismului, ceea ce provoacă iritabilitate, oboseală și poate duce la deshidratare. Evitarea dulciurilor este foarte utilă, dar este important să vă asigurați că consumați suficiente fructe, legume și cereale integrale.

Lipsa de carbohidrați se manifestă mai ales în cazul creșterii activității fizice. Dacă sînteți la propriu epuizați după sport, trebuie să revizuiți dieta sau să reduceți încărcătura fizică.

"Dacă cineva va mînca prea multe glucide la o singură masă - chiar și carbohidrați sănătoși, cum ar fi orez brun, cartofi dulci, cereale integrale, paste sau quinoa – în unele cazuri poate duce la creșterea nivelului de zahăr din sînge, iar un nivel crescut de zahăr ne face obosiți și somnoroși", a explicat DeRobertis.

0

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

Scumpirea carburanților vă poate motiva să renunțați la mașină?
Cartea neamuluiКатрук Валерий
Balade despre strămoșiСандуляк Владислав