COVID-19 în MOLDOVA  Mai multe detalii

Paşi de urmat pentru a avea un somn liniştit

Paşi de urmat pentru a avea un somn liniştit

Orice om îșidoreștedoarmămai bine șisesimtă mai odihnit atunci cînd se trezeștedimineață.

O bună modalitate de a obțineasta este eviți anumite obiceiuri careți-ar puteaalunga somnul înainte de a merge la culcare.

1. Evităstimulenții, inclusivmîncarea

Cafeina, exercițiile fizice, produsele dulci și alimentele picante nu sînt indicate le consumi înainte de culcare. Renunţă laprăjiturile preferate consumate în miez de noapte. Este foarte bine faci mișcareînsăîn timpul zilei și nu cu cîtevaminuteînainte de a teurcaînpat.

2. Nu face un duşsau o baie fierbinte cu o orăînainte de a tebagăînpat

șiîn cazul sportului dușul/baia fierbinte cresc temperatura corpului ceea ce face dificilăodihnă, așa trebuie evitat cu cel puțin o orăînainte de a merge la culcare. Încearcă-i lași corpului o perioadă pentru a serăciși abia apoi mergi teodihneșți.

3. Evităcafeina

Este cunoscut faptul somnul este influențat negativ de cafeină. Tocmai de aceea este indicată evitarea oricăreibăuturicare o conține, dupăora 4 dupăamiază.

4. Mîncarea este problematică

Uneori tesimțimult prea flamîndîn miezul nopțiiînsă acest lucru demostreazădietata nu conținesuficiente fibre și proteine ceea ce îțidasenzația de foame. Organismul tău are nevoie de combustibil pentru a seputea odihni. Însădacămănînciînainte de a merge la culcare, corpul are nevoie de energie pentru procesul de digestie, înplusgravitațiajoacă un rol importantîn digestie și tocmai de aceea nu este recomandat te așeziînpat cu stomacul plin.

5. Încearcă nu teuițila televizor sau navighezi pe net cu cel puțîn o orăînainte de a intra la somn

Studiile au arătat privitul la televizor cu o oră inaite de a merge la somn interferează cu abilitatea oganismului de a serelaxa. Luminile televizoarelor împiedică organismul secrete melatonina, hormonul careajută somnul.

6. Nu munci (valabil șiîn cazul temelor)

Este important nu mergi la culcare supărat. În acest fel creierul lucreazăpînă la ore înaintateîn noapte ceea ce te face pierzi importante ore de somn. Indiferent de problemă, rezolvarea ei poate așteptapînădimineață.

7. Evita lecturile grele

Mulți oameni cred este un lucru bun citeascăcîtevarînduriînainte de a seculca. Însă nu de puține ori și-au spus “O paginășigatașiși-au datăseama este oradouădimineațăși au mairămas doar patru ore de somn. Tocmai de aceea este recomandat nu începiciteșți o carte interesantăînainte de culcare.

8. Nu dormi cu animalul de companie înpat

Poate părea o idee bună-i permiți animalului tău iubit urce înpat, însă nici nu-țidaiseama de cît de multspațiuva avea nevoie chiar și un chihuahua de cîteva kilograme. nu mai vorbim de faptul nu va fi prea fericit dacă cumva terostogoleștipeste el sauîlrănești accidental întimp ce dormi. Mai mult, animalele de companie nu au un somn adîncșise trezesc mai des, deranjîndu-te de fiecare dată.

Citește-ne pe Telegram, dacă vrei să afli mai multe

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter


Știrile partenerilor noștri
loading...

Sondaj Toate

load