De ce e bine să mănînci strugurii cu tot cu coajă

De ce e bine să mănînci strugurii cu tot cu coajă

Strugurele este unicul fruct care poate fi mîcat singur, neîsoţit de alte alimente, zile de-a rîndul, fără a determina carenţe. 


Cura de struguri este ideală pentru a ne menţine în formă şi a facilita vindecarea de bolile moderne, legate de excesul de aciditate.


Strugurii conţin o gamă variată de minerale ( sulf, calciu, fosfor, fier, clor, zinc, sodiu, cupru, potasiu, mangan, magneziu, iod) şi de vitamine (A, B1, B2, B3, B6, C). sînt energetici, remineralizanţi, depurativi şi regeneranţi, dar şi dezacidifianţi şi antioxidanţi. Conţinutul substanţial de potasiu contribuie la scăderea nivelului de colsterol şi a tensiunii arteriale, combate depresia şi confuzia mentală.


Strugurii: avantaje pentru sănătate


Antioxidanţi remarcabili. Resveratrolul, prezent în cantitate apreciabilă numai în strugurii negri, inhibă proliferarea celulelor canceroase, favorizează colesterolul bun, împiedică agregarea plachetară, este antidiabetic, stimulent, neuroprotector (combate boala  Alzheimer) Nici mai mult, nici mai puţin! Pentru a profita de conţinutul de resveratrol, trebuie mestecată coaja boabelor. Quercetina este benefică pentru reglarea nivelului de colesterol, şi deci pentru sănătatea inmii şi a arterelor.


Strugurii conţin, de asemenea, antocianine, concentrate în coaja strugurilor negri, şi acid pelagic, util în prevenirea cancerelor. Sîmburii de struguri conţin oligo- proantocianidine (bioflavonoide antioxidante) de 20 de ori mai puternice decît vitamina C.


Stafidele. sînt bogate în potasiu, fibre, pectină şi conţin foarte mulţi antioxidanţi.


În general, datorită proprietăţilor diuretice şi detoxifiante, strugurii sînt frecvent utilizaţi în tratarea reumatismelor, a artritrei, a durerilor cu cauze urinare, a retenţiei de apă, a hepatitei şi a icterului.


Medicina tradiţională chineză. Recomandă cura cu strugurii pentru că purifică sîngele, glandele, toate organele şi pentru capacitatea sa de a stimula energia vitală.


Strugurii: cum îi alegem şi cum îi consumăm


Strugurii trebuie să fie tari şi bine copţi, fiindcă după ce sînt culeşti nu se mai coc. Pentru o cură, aprovizionaţi-vă cu struguri bio, pe care îi veţi păstra la frigider. Pot fi mîncaţi ca atare, între mese, mestecînd bine coaja pentru a beneficia de toţi nurienţii lor. Stafidele sînt bune oricînd şi sînt ideale pentru a furniza rapid carburant (zaharuri) organismului.


Cura cu struguri. Este foarte eficientă pentru dezacidifierea şi revitalizarea organismului, fiind o soluţie mai uşoară decît postul. Presupune să nu mîncaţi decît struguri bio, bine copţi, o anumită perioadă la sfîrşitul lui august şi în septembrie. Dacă o cură de o zi este deja benefică, una de o săptămînă oferă rezultate mai substanţiale. Deseori sînt recomandate două, trei, patru sau chiar cinci săptămîni de cură.


Sucul de struguri. În mod similiar, poate înlocui alimentaţia obişnuită timp de mai multe săptămîni. În plus, este o sursă excelentă de magneziu.


Strugurii pot fi păstraţi la temperatura camerei sau în frigider timp de cîteva săptămîni.


Citește-ne pe Telegram, dacă vrei să afli mai multe

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

Mai multe

Sondaj Toate

load