TEMELE PRINCIPALE Toate Știrile

mai multeminimizează

Cum facem față mai ușor schimbărilor provocate de trecerea la ora de iarnă

Republica Moldova a trecut recent la ora de iarnă, iar această schimbare poate avea un impact puternic asupra organismului. În timp ce unele persoane reușesc să se adapteze mai ușor, altele se pot simți dezorientate în această perioadă, pot prezenta modificări ale dispoziției și chiar pot dezvolta afecțiuni grave, inclusiv depresia sau bolile cardiovasculare.

Organismul are nevoie de un anumit interval de timp pentru a se obișnui cu schimbările provocare de trecerea la ora de iarnă. Pentru ca tranziția să se facă cu o mai mare ușurință, specialiștii recomandă introducerea în alimentație a unor alimentele care pot ajuta organismul să funcționeze mult mai bine.

Ce alimente să consumi pentru a face față mai ușor schimbărilor provocate de trecerea la ora de iarnă?

Dieteticianul Juliette Kellow a făcut o listă a principalelor alimente pe care oamenii ar trebui să le consume în această perioadă pentru a face față mai ușor schimbărilor provocate de trecerea la ora de iarnă. Acestea oferă organismului substanțele de care are nevoie pentru a funcționa la capacitate maximă, chiar dacă ora de iarnă a produs un ușor dezechilibru.

1. Migdale


Nu doar trecerea la ora de iarnă afectează organismul, ci și schimbările meteorologice. Atunci cînd temperaturile scad, apare preferința pentru alimentele dulci. Migdalele pot fi o variantă mult mai sănătoasă, acestea fiind bogate în nutrienți și reușind să potolească foamea pînă la următoarea masă.

2. Ouă

Ouăle sînt o sursă importantă de acid folic și vitamina B12, acestea fiind foarte importante pentru buna funcționare a creierului, potrivit netdoctor.co.uk. Consumate în această perioadă, ouăle pot reduce riscul de a dezvolta diferite forme ale depresiei.

3. Spanac

Spanacul este bogat în fier și ar trebui consumat în special în această perioadă a anului. Atunci cînd în organism există o cantitate scăzută de fier poate să apară senzația de epuizare, chiar dacă orele de odihnă sînt respectate cu strictețe.

4. Cereale integrale

Cerealele integrale reglează nivelul de zahăr din sînge, dar și apetitul alimentar. În plus, acestea favorizează eliberarea de insulină, lucru care stimulează producția de serotonină, numită și hormonul fericirii. Astfel, poate fi redus riscul de depresie sau de anxietate.

Urmărește-ne pe Odnoklassniki, dacă vrei să afli mai multe

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter


Știrile partenerilor noștri
Mai multe

Sondaj Toate

load