Cîteva sfaturi care te ajută să eviți bolile de inimă

Cîteva sfaturi care te ajută să eviți bolile de inimă

Bolile de inimă sînt principala cauză de deces și la femei, nu doar la bărbați. Specialiștii spun că evitarea factorilor de risc și un stil de viață sănătos pot ajuta la evitarea acestor boli. Iată cum le eviți:


„Femeile, mai ales cele aflate la mijlocul vieții, au cu siguranță cu cel mai mare risc de a dezvolta bolile de inimă. Este o perioadă volatilă pentru femei, deoarece tranziția menopauzei este marcată de modificările compoziției corpului, distribuția grăsimilor și de o creștere a nivelului de colesterol", a explicat dr. Jennifer Mieres, profesor de cardiologie la Zucker School of Medicine din Hofstra / Northwell, New York. 


În rîndul femeilor, 90% au unul sau mai mulți factori de risc pentru bolile de inimă la un moment dat în viață, conform statisticilor American Heart Association. Cu toate acestea, 80% din bolile cardiovasculare sînt prevenibile.


Faceți verificări anuale


Este important să faceți controale anuale pentru a evalua riscul pentru sănătatea inimii și pentru a lua măsuri, a spus Mieres. Pregătiți-vă pentru consultul medical la fel cum ați face atunci cînd strîngeți documente pentru a vă întîlni cu un consilier financiar.


„Mergi la contabilul tău în fiecare an în ziua stabilită și nu te duci cu mîna goală", a spus ea. Fiți pregătit să discutați despre orice istoric familial de boli de inimă sau alte probleme ați avea. „Nu ar trebui să fii pasiv, la consultație. Ar trebui să porți o conversație", recomandă cardiologul.
Trebuie să fiți informați legat de valorile ale dvs. legate de sănătate, cum ar fi tensiunea arterială, nivelul colesterolului și nivelul de zahăr din sînge.


De exemplu, tensiunea arterială mai mică de 120/80 este considerată normală.


Simptomele unui atac de cord la femei


Simptomele de atac (infarct) de cord la femei pot acoperi un spectru mai larg comparativ cu simptomele la bărbați. Femeile pot experimenta simptomele „clasice" de atac de cord - de presiune toracică, disconfort toracic sau lipsa respirației -, la fel cum fac bărbații.


„Dar, de asemenea, femeile pot avea simptome precum dureri de spate, de obicei pe partea stîngă; dureri de umăr; o plinătate în stomac sau greață ca semne ale unui atac de cord iminent", a avertizat Mieres.


Ați avut o complicație de sarcină?


Cercetări recente s-au concentrat asupra bolilor de inimă legate de complicații legate de sarcină. Diabetul și hipertensiunea arterială în timpul sarcinii, precum și nașterea prematură au fost legate de un risc crescut de boli cardiovasculare ani mai tîrziu, pentru mamă.


„Sarcina este un test de stres" pentru organism, un posibil marker pentru boli de inimă mai tîrziu în viață, a subliniat cardiologul.


Dormiți suficient


Lipsa de somn – faptul că dormiți mai puțin de șase sau șapte ore pe noapte - este legată de boli de inimă, au arătat cercetările. Somnul prost și puțin a fost legat de tensiunea arterială ridicată, poate face dificilă pierderea în greutate și poate face mai puțin probabil să doriți să faceți exerciții fizice.


Stăpîniți stresul


Stresul cronic este un alt motiv de îngrijorare pentru femei. Poate duce la comportamente și factori de risc care influențează bolile de inimă, cum ar fi hipertensiunea arterială, colesterolul ridicat, inactivitatea și supraalimentarea.


Pentru a face față stresului, mîncați alimente sănătoase, faceți exerciții fizice și dormiți mult. Luați în considerare să vorbiți cu alții despre stresul dvs., inclusiv un prieten, părinte, medic sau consilier.


Găsiți un partener „de sănătate"


În toate eforturile pe care le depuneți pentru a avea o inimă sănătoasă, ajută să aveți un partener în acest efort, a arătat Mieres.


Colaborați cu un furnizor de servicii medicale – medic specialist - pentru a găsi un plan de tratament personalizat care să se potrivească vieții zilnice și nevoilor personale medicale. Apoi, un prieten, membru al familiei sau colaborator poate fi, de asemenea, un partener bun pentru a face exerciții fizice și pentru a respecta un plan alimentar sănătos.


„Atunci cînd există riscul să deviați de la plan, aveți acea persoană care vă va ajuta să reveniți pe drumul cel bun", a justificat Mieres.


Urmărește-ne pe Odnoklassniki, dacă vrei să afli mai multe

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

Mai multe

Sondaj Toate

load