COVID-19 în MOLDOVA VACCINAȚI 849 435 INFECTAȚI 328 000(+906)   TRATAȚI 306 269     DECESE 7497(+38)   Mai multe detalii
Preşedintele stiri: 2954
Puterea stiri: 6906
Coronavirus stiri: 7675

CEO la 17 ani, nu cu una, ci cu două afaceri de succes

13 sep. 21:30   Diverse
1931 0

La doar 17 ani, Sukone Hong și-a realizat visul și a pus bazele a două afaceri de succes, în modă și în tehnologie. El a creat un brand de modă ale cărui vînzări au depășit un milion de dolari pînă acum și a lansat un ceas inteligent pentru persoane cu deficiențe de vedere, cu mii de comenzi în avans.

Prima idee de afacere a apărut în urmă cu patru ani, cînd era în clasa a opta. Totul a început din dorința de a demonstra celorlalți colegi că merită să fie acceptat.

Astfel, el a creat brandul de modă Olaga Studios. Pînă a ajunge la propriul brand, acesta a început să vîndă haine de marcă pe Naver – un motor de căutare din Coreea de Sud. Veniturile inițiale de 150 de dolari nu au fost suficiente, așa că adolescentul și-a schimbat tactica. Părinții l-au ajutat cu 5.000 de dolari și, beneficiind de asistența unei firme de grafică, s-a apucat să lucreze la crearea propriului său site de îmbrăcăminte, oferind haine casual unisex cu design simplu și jucăuș. Așa a apărut Olaga Studios.

Adolescentul a povestit că începutul afacerii nu a fost chiar cum se aștepta și că timp de o săptămînă nu a primit nicio comandă. “Apoi, luni dimineață, au fost 15 comenzi. Cincizeci la prînz. Optzeci seara. În acea săptămînă, am vîndut 300 de cămăși.”, a spus el pentru CNBC.

https://www.instagram.com/p/B-JnG3UDTN4/?utm_source=ig_web_copy_link


În ultimii trei ani, brandul a devenit unul de succes și i-a adus vînzări anuale de 1,2 milioane de dolari pe șase piețe asiatice. Sukone Hong a putut astfel să angajeze 12 persoane care să-l ajute să administreze site-ul. A putut să le returneze părinților banii aferenți taxelor școlare la Școala internațională americană din Seul la care s-a mutat.

Acolo a găsit inspirația pentru parcursul său în afaceri.

“Înainte, am crezut că afacerea înseamnă doar să cîștigi mulți bani, dar, după ce m-am mutat la acea școală, am primit o educație bună. Profesorul meu mi-a spus că aș putea să folosesc experiența pentru a crea o afacere care să îi ajute pe ceilalți”, a adăugat el.

Aceste cuvinte au avut un impact puternic asupra tînărului Sukone Hong, care a decis să lanseze și un ceas Braille, care permite persoanelor cu deficiențe de vedere să obțină informații în timp real, cum ar fi texte și mesaje de pe smartphone-urile lor. Aceste ceasuri sînt pe piață de cîțiva ani, dar costul exorbitant al unor astfel de produse – de obicei peste 300 de dolari – le face inaccesibile pentru multe persoane care au nevoie de ele.

După ce a lucrat la un proiect școlar despre persoanele cu dizabilități, Hong a început să se gîndească la o opțiune mai accesibilă financiar decît varianta deja existentă.

“Am descoperit că acest lucru este atît de nedrept și că este și o bună oportunitate de afaceri.”, a spus el.

Pentru proiect, Sukone Hong a luat legătura cu persoane cu deficiențe de vedere pentru a vedea ce lipsește în ceea ce privește aceste tipuri de articole și pentru a oferi un produs mult mai adaptat.

Ceasul inteligent Braille de 80 de dolari creat de el a avut succes. În doar șase luni s-au vîndut sute de produse, fiind în lucru o precomandă de 3.000 din China. În ciuda succesului său, Hong a spus însă că a realizat că studiile sînt cele mai importante:

“Cînd afacerea creștea rapid, m-am gîndit să renunț la școală. Dar am întîlnit o mulțime de CEO și toți mi-au spus că ar trebui să merg la universitate”, a spus el.

0
Recomandă:

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter


Adăuga comentariu

Care, după părerea dvs., ar fi acțiunile necesare pentru ca Republica Moldova să depășească cît mai repede criza energetică?
🔽🔽