Ce sînt "superalimentele" și de ce sînt necesare

Ce sînt "superalimentele" și de ce sînt necesare

Superalimentele reprezintă o colecție diversă de alimente bogate în nutrienți, precum fructele de pădure, semințele, cerealele, algele, legumele și fructele ce pot avea un efect pozitiv asupra organismului.


Acestea conțin un procentaj mare de vitamine, minerale, enzime, aminoacizi și antioxidanți. Spre deosebire de alimentele sănătoase, care în mod normal conțin două sau trei proprietăți nutriționale, superalimentele dețin adesea 12 sau mai multe.


De ce sînt importante superalimentele?


Deseori, dieta modernă nu este atît de nutritivă pe cît ar trebui să fie. Este disponibilă o abundență de alimente nesănătoase care sînt de obicei mai ușor de preparat și mai repede de consumat decît echivalentele lor sănătoase. Totuși, mîncatul nesănătos nu este bun pentru organism, pentru piele, păr și sistemul imunitar. Acesta are un impact negativ chiar și asupra stării emoționale. Aceasta în timp ce o dietă ce include zilnic superalimente oferă organismului tot ce are nevoie pentru a funcționa bine și a se menține sănătos.


Beneficiile superalimentelor


Fiecare superaliment are propriile caracteristici specifice și oferă unele beneficii particulare pentru sănătate. Îmbunătățirea sănătății fizice și mentale, întărirea sistemului imunitar și creșterea rezistenței în fața bolilor sînt o parte dintre calitățile de bază ale superalimentelor. Acestea oferă energie și vă ajută să aveți o viață mai activă. Superalimentele sînt cunoscute și pentru faptul că ard calorii, deoarece ele îmbunătățesc metabolismul. De asemenea, întinerirea pielii este un alt avantaj al superalimentelor, datorită antioxidanților și vitaminei C pe care le conțin. Acestea ajută și la reducerea riscului de cancer și protejează inima.


Lista superalimentelor este cuprinzătoare. Pentru a simplifica lucrurile, acestea sînt împărțite în 4 categorii diferite. În fiecare categorie veți găsi cea mai lungă listă cu cele mai sănătoase (și mai cunoscute) superalimente!


1. Superalimente verzi


Acestea sînt legumele verzi, care conțin concentrații mari de vitamine, proteine, minerale și bacterii sănătoase, precum iarba de grîu, iarba de orz, spirulina, chlorella și legume cu frunze verzi precum salata verde, spanacul, varza kale și iarba grasă. Prazul, broccoli și leguminoasele (de exemplu, mazărea, fasolea, lintea) se încadrează și ele în aici.


2. Superalimente fructe & nuci


O mulțime de fructe și nuci dețin proprietăți benefice care ajută la eliminarea bacteriilor (rele). Principalele sînt fructele de acai, afinele, merișoarele, fructele goji, dudele, noni, aronia, cătina, rodiile, fructele maqui, maca, migdalele, nucile, boabele de cacao crude și nuca de cocos.


3. Superalimente ierburi aromatice și condimente


Printre superalimente puteți găsi și ierburi sănătoase care sînt pline de vitamine. În plus, multe dintre ele au proprietăți medicinale, cum ar fi urzica, aloe vera, echinaceea, ginsengul, gheara-diavolului, ghimbirul, ginkgo biloba, gălbenelele, turmericul (curcuma), anasonul și busuiocul. Fulgii de drojdie nutritivă, sîmburii (nibs) de cacao.


4. Alte superalimente


Produsele apicole, precum polenul, mierea și lăptișorul de matcă se află printre celelalte superalimente. De asemenea, există o varietate largă de alge care sînt considerate superalimente. Uleiurile de rapiță, avocado, de cocos, din semințe de dovleac sau susan sînt de asemeni super alimente.


Urmărește-ne pe Odnoklassniki, dacă vrei să afli mai multe

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

Mai multe

Sondaj Toate

load