Beneficiile și daunele mandarinelor

Beneficiile și daunele mandarinelor

Gustoasele mandarine ar trebui să facă parte din regimul nostru zilnic cel puțîn pe perioada iernii. 


Deși mandarinele sînt eclipsate de citricele din aceeași familie că portocale și grepfrut, totuși ar trebui să le acordăm mai multă atenție ne îndeamnă specialiștii, dovedindu-se că au numeroase beneficii pentru organism.


Mandarinele conțîn o cantitate mare de beta-caroten, precursorul vitaminei A, de aceea și au culoarea portocalie (că morcovul). Conțîn deasemenea și multe alte vitamine, că vitamina C, complexul vitaminic B, vitamina E, vitamina K etc., dar și minerale: calciu, fosfor, fier etc. Mandarinele mai conțîn și fibre, dar și proteine, fiind astfel deosebit de utile în digestie.


Consumînd doar un fruct pe zi va puteți bucură de numeroasele beneficii pe care mandarină le aduce organismului.


Că toate fructele citrice mandarinele au proprietăți alergene. Trebuie să fim precauți referitor la cantitatea consumată de copii, deoarece în cantități mari poate să aducă nu numai beneficii, dar și daune.


Cei cu ulcer gastric, duodenal, gastrită și cu aciditate ridicată trebuie să fie prudenți la cantitatea consumată, să nu exagereze.


De remarcat faptul că în coajă mandarinelor adesea se acumulează produse chimice, cu care sînt tratate în timpul cultivării. Pentru a prelungi termenul de păstrare coajă se prelucrează cu ceară, după care fructele capătă un aspect strălucitor.


O astfel de coajă nu se recomandă de consumat, deoarece în ea se conțîn substanțe chimice și conservanți care aduc mai multe daune organismului.


Citește-ne pe Twitter, dacă vrei să afli mai multe

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

Mai multe

Sondaj Toate

load