Alimentele care ne fac fericiți

Alimentele care ne fac fericiți

Anumite alimente îţi pot aduce la propriu zîmbetul pe buze. Ele stimulează producţia de endorfine şi serotonină, supranumiţi „hormonii fericirii”. Iată cîteva dintre acestea. 


1. Apă minerală naturală 


Începem cu cel mai evident: unul dintre simptomele de anxietate este acela de a avea gură uscată. Numai atunci cînd bem apă și reușim să ne hidratăm puțin cîte puțin reușim să ne simțim mai bine și să depășim starea de rău. Hidratarea corectă este importantă pentru starea noastră de spirit deoarece, de asemenea, atunci cînd nu sîntem hidratați corect concentrația unui hormon numit cortizol, crește, acesta fiind responsabil cu starea de stres și sentimentul de anxietate. Din toate aceste motive, cel mai bun sfat este să vă calmați setea cu apă, iar starea dvs se va schimba imediat. 


2. Morcovi


Vitamina B6 care se găsește în morcov este foarte utilă pentru a ne binedispune, deoarece crește efectul antistres. În plus, această vitamină intervine în producerea serotoninei și taurinei. Taurina exercită un rol de apărare al acidul gama amino butiric un alt neurotransmițător foarte important care modulează starea de spirit. Un deficit de acid gama amino butiric în creier este asociat cu simptome de anxietate, depresie sau insomnie, în timp ce în cantitate bună, acesta ne oferă o stare de calm. O veste exccelentă este că morcovii se pot consuma cruzi, deci nu este necesar să elaborezi rețete complicate pentru a beneficia de vitaminele lor în orice moment al zilei. 


3. Bananele


Textura lor dulce și consistentă nu este doar delicioasă, ci conține precursori de dopamină. Dopamina este neurotransmițătorul entuziasmului, responsabil pentru a simți plăcerea în activitățile noastre zilnice. Pentru a avea o stare de spirit echilibrată, trebuie să eliberăm regulat dopamina în sîngele nostru, iar nivelul scăzut ale acestei substanțe este asociat cu sentimente precum lipsa energiei și motivația și, în cazuri foarte grave, depresia. 


5. Cerealele integrale


Dovezile științifice corelează din ce în ce mai mult sănătatea bună a intestinului cu starea noastră de spirit. Și nu există o modalitate mai bună de a vă răsfăța decît de a consuma fibre solubile și insolubile deoarece, o mare parte din serotonina de care aveți nevoie nu este fabricată în creier, ci în această zonă anatomică. Cerealele integrale reprezintă o oportunitate pe care nu ar trebui să o pierdeți pentru a obține combinația perfectă de carbohidrați care vă încarcă de energi, dar cu fibre pentru a alimenta cele mai benefice bacterii din intestin, exact ce avem nevoie pentru a produce serotonină. 


6. Ciocolata neagră


Nu este un secret că sîntem fericiți atunci cînd mîncăm ciocolată de orice fel, dar nu multă lume nu știe numele molecule care produce atîta fericire în viața noastră. Teobromina este un stimulent puternic care, atunci cînd ajunge în sistemul nostru nervos, acționează în mod similar cu cafeina, deși efectele sale sînt mai puțin puternice. Cel mai bun lucru este că, pe lîngă faptul că ne încurajează și motivează, acesta activează circuitele de plăcere ale creierului nostru, ceea ce ne face să ne simțim bine. Desigur, pentru a profita de aceste efecte trebuie să fie o ciocolată cu cel puțin 75% cacao.


Urmărește-ne pe Facebook, dacă vrei să afli mai multe

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

Mai multe

Sondaj Toate

load