TEMELE PRINCIPALE Toate Știrile

mai multeminimizează

Alimentele care conţin "grăsimi sănătoase"

Alimentele care conţin "grăsimi sănătoase"

Grăsimile sănătoase pot fi găsite în uleiurile vegetale precum cel de măsline sau în peştele gras precum somonul, păstrăvul, tonul sau macroul.

Deseori auzim că este bine să consumăm grăsimi sănătoase şi nu nesaturate ca grăsimile trans sau hidrogenate pe care le întîlnim în alimentele procesate şi extrem de periculoase pentru sănătate. În acest sens, reamintim margarina, prăjiturile, pizza, snacksurile, chipsurile, gogoşile etc. Grăsimile sănătoase susţin buna funcţionare a organismului şi contribuie la menţinerea greutăţii optime. Specialiştii Bodyshape menţionează care sînt acestea, în ce alimente le regăsim şi ce efecte benefice au asupra noastră.


Grăsimile sănătoase: beneficii pentru organism

“Grăsimile esenţiale ar trebui să reprezinte 20-30% din aportul de calorii zilnice (de exemplu 450 din 1500 de calorii). Cele din categoria Omega 3 şi Omega 6 aduc numeroase beneficii:

  • Sînt o sursă de energie importantă
  • Menţin echilibrul hormonal
  • Ajută la asimilarea vitaminelor A, D, E şi K
  • Reglează nivelul de colesterol bun
  • Ajută sistemul cardiovascular
  • Reduc riscul de apariţie a afecţiunilor Parkinson şi Alzheimer
  • Ajută la dezvoltarea fătului în timpul sarcinii
  • Stimulează producerea celulelor cu rol de apărare a organismului”, recomandă Irina Alionte, fondator Bodyshape Transformation Center.

Grăsimile sănătoase: în ce alimente le găsim

“Grăsimile sănătoase benefice sînt cele nesaturate:

Grăsimile mononesaturate – sursa bogată de vitamina E şi reduc riscul de dezvoltare a afecţiunilor cardiovasculare. Se regăsesc în măsline, avocado, seminţe crude de susan şi dovleac, ulei de măsline, nuci, fructe oleaginoase.

Grăsimile polinesaturate – contribuie la reducerea trigliceridelor şi a colesterolului din organism. Le găsim în uleiurile vegetale precum cel de măsline sau în peştele gras precum somonul, păstrăvul, tonul sau macroul. Este important să introducem în alimentaţie astfel de produse şi să stăm cît mai departe de ele care conţin grăsimi procesate: margarina, prăjiturile, biscuiţii, aluatul de plăcintă sau de pizza, hamburgeri, smîntînă vegetală, ciocolata instant, plăcinte, snacksuri, chipsuri, bomboane, pop-corn, gogoşi, pui pane, semipreparate congelate”, explică Irina Alionte

Urmărește-ne pe Facebook, dacă vrei să afli mai multe

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter


Știrile partenerilor noștri
loading...
Mai multe

Sondaj Toate

load