Alimente pe care să le înlocuiești pentru a avea organism mai sănătos

Alimente pe care să le înlocuiești pentru a avea organism mai sănătos

Expunerea la soare, alături de consumul de produse avansate finale glicozilate sînt două dintre cauzele principale ale îmbătrînirii premature.


Aceste produse avansate finale glicozilate se formează atunci cînd lipidele sau proteinele sînt combinate cu glucidele în sînge. Astfel, dacă ne dorim să întîrziem îmbătrînirea. să avem un organism sănătos și să avem o piele mai frumoasă, o schimbare în alimentație poate fi de mare ajutor. În lista următoare vei găsi 5 sfaturi de urmat pentru a substitui mîncărurile care îți dăunează.


1. Înlocuiește cartofii prăjiți cu cartofii dulci


Alimentele prăjite în ulei la temperaturi înalte eliberează radicali liberi, substanțe care accelerează îmbătrînirea și alterează pielea la nivel celular.


Așadar, alternativa pentru cartofii prăjiți o reprezintă cartofii dulci la cuptor. Aceștia sînt bogați în cupru, substanță care sporește producția de colagen. Cu toate acestea, ai grijă să nu adaugi prea multă sare, care poate cauza deshidratare.


2. Înlocuiește carnea foarte procesată cu carnea de pasăre


Carnea procesată – printre care se numără salamul sau șunca- conține foarte mult sodiu, sulfiți și grăsimi saurate. Acestea pot conduce la deshidratare, provocînd apoi inflamație.


Puiul sau curcanul la grătar, pe de altă parte, reprezintă o sursă de aminoacizi, substanțe care contribuie la producția de colagen.


3. Consumă avocado sau ulei de măsline în loc de margarină


Margarina era privită într-un timp drept o alternativă mai sănătoasă pentru unt. Cu toate acestea, faptul că produsul este bogat în acizi grași trans-nesaturați înseamnă că lasă pielea mai vulnerabilă la radiații UV, afectînd elasticitatea și colagenul.


4. Satisface-ți pofta de dulciuri cu iaurt sau fructe


Zahărul în exces poate afecta, de asemenea, nivelul de colagen, sporind îmbătrînirea. Prin urmare, data viitoare cînd îți este poftă de ceva dulce mănîncă fructe sau iaurt cu puțină miere. Afinele sînt o variantă foarte bună în ambele cazuri pentru că sînt bogate în antioxidanți.


5. Renunță la carbohidrații procesați și încearcă pîinea integrală


Există o legătură între mărirea indicelui glicemic- cauzată de consumul de carbohidrați procesați- și nivelul de produse avansate finale glicozilate din sînge. Ai putea, deci, să înlocuiești alimentele ce conțin astfel de substanțe cu pîinea integrală fără zahăr adăugat, bogată în antioxidanți.


Citește-ne pe Telegram, dacă vrei să afli mai multe

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

Mai multe

Sondaj Toate

load