COVID-19 în MOLDOVA  Mai multe detalii

TEMELE PRINCIPALE Toate Știrile

mai multeminimizează

Alimente care te îmbătrînesc și cu ce le poți înlocui

Există alimente care îmbătrînesc și alimente care sînt mai prietenoase cu organismul uman. Nu e nevoie să le excluzi complet din alimentația ta, ca să arăți și să te simți mai bine cît mai mult timp, ci să încerci să le mănînci mai rar, optînd pentru alternativele mai sănătoase.

Să fim sinceri, e ușor să îți dai seama ce e bine și ce nu e bine să mănînci, dar e foarte greu să adopți niște schimbări alimentare. De aceea, e bine ca, din cînd în cînd, cineva să-ți reamintească ce alimente trebuie să eviți și de ce.

Procesul de îmbătrînire este accelerat de doi factori majori: expunerea la soare și produsele avansate de glicozitate finală (AGEs). Acestea din urmă se formează atunci cînd proteinele sau grăsimea sînt combinate cu zahăr. Deși nu putem controla complet acești factori ai îmbătrînirii, dacă folosim cremă de protecție solară și avem grijă ce mîncăm, avem șanse ca organismul nostru să ne protejeze și să ne vindece pielea mai mult timp, transmite sodelicious.ro.

Știi și tu că există alimente care îmbătrînesc, iar pe unele le știi punctual. Însă nu e ușor să te abții de la cartofi prăjiți, dacă ai crescut cu ei în copilărie și erau masa ta preferată. Nu toată lumea vrea sau poate să mănînce numai mîncare integrală sau vegetariană sau crudă. Și în niciun caz nu vei începe brusc să faci riduri numai pentru că mănînci unul sau două alimente care îmbătrînesc din lista de mai jos. Dar e bine să te gîndești la adoptarea unei diete cît mai echilibrate, dacă vrei să ai o piele elastică și frumoasă cît mai mult timp.

10 alimente care îmbătrînesc și alternative sănătoase la ele


1. Cartofi prăjiți

Cartofii prăjiți sînt gustoși, dar sînt și primii pe lista cu alimente care îmbătrînesc. De ce? Pentru că au și sare multă și sînt și prăjiți, ceea ce le crește “scorul”. Alimentele prăjite în ulei la temperaturi ridicate eliberează radicali liberi care pot provoca deteriorarea celulelor din piele. Expunerea la radicali liberi grăbește îmbătrînirea prin faptul că pot slăbi elasticitatea pielii și afectează AND-ul.

Pe de altă parte, dacă mănînci prea sărat, te poți deshidrata, iar asta duce, evident, la creșterea riscului de a face riduri.

Ce poți să faci? Înlocuiește cît de des cartofii prăjiți cu cartofi dulci, chiar dacă îi faci tot prăjiți. Cartofii dulci conțin cupru, care are efect anti-îmbătrînire și ajută la producerea de colagen.

2. Pîinea albă

Atunci cînd carbohidrații rafinați intră în contact cu proteine, rezultatul este apariția acelor produse avansate de glicozitate finală despre care vorbeam mai sus. Ei bine, aceste AGEs au efect direct asupra bolilor cronice și a procesului de îmbătrînire.

Alimentele cu un indice glicemic mare, cum este pîinea albă, pot provoca inflamații în corp, iar inflamațiile sînt direct corelate cu îmbătrînirea.

Ce poți să faci? Înlocuiește pîinea albă cu pîinea integrală cu germeni, care nu are zahăr adăugat. Pîinea cu cereale germinate conține și antioxidanți care au efecte benefice asupra pielii.

3. Zahărul alb

După cum știi, zahărul e unul dintre cei mai mari dușmani ai pielii și organismului în general. Însă, deși știi asta, uneori e nevoie să îți mai reamintească cineva. Zahărul e vinovat pentru acnee și deteriorarea colagenului.

Ce poți să faci? Cînd ți-e poftă de ceva dulce, mănîncă fie fructe, fie ciocolată neagră. Coacăzele previn pierderea de colagen. Iar dacă vrei să faci dulciuri, mai bine pui miere în ele decît zahăr.

4. Margarină

Mai folosești margarină? Mai multe studii au arătat că persoanele care nu consumă margarină (sau unt) au mai puține riduri decît cele care mănîncă aceste alimente. Studiile arată că margarina e mult mai rea, din acest punct de vedere, pentru că, spre deosebire de unt, are un nivel ridicat de uleiuri parțial hidrogenate, care fac pielea să fie mai sensibilă în fața radițiilor ultraviolete.

Ce poți să faci? Înlocuiește margarina cu ulei de măsline sau avocado pasat, care au antioxidanți cu efecte anti-îmbătrînire.

5. Carne procesată

Hot dog-ii, crenvurștii, cîrnații, mezelurile și alte cărnuri procesate din magazine pot să-ți facă rău. În general, produsele din carne tocată pe care le găsești în magazine au mult sodiu, grăsimi saturate și sulfiți – toate acestea deshidratînd pielea și reducînd colagenul.

Ce să faci? Înlocuiește aceste produse fie cu carne mai slabă, de pui sau curcan, fie cu ouă sau proteine vegetale.

6. Lactatele

Nu știi cum să te poziționezi în privința lactatelor? Nici cercetătorilor nu le e prea clar deocamdată. Unii spun că pielea arată mult mai bine după ce renunți la lactate, alții nu au sesizat schimbări majore. S-ar părea că depinde și de organism. La unele persoane, lactatele înmulțesc inflamațiile din organism, ceea ce duce la stres oxidativ – una dintre principalele cauze ale îmbătrînirii. Așadar, o alimentație cu mai puține lactate poate proteja de riduri pielea.

Ce să faci? Lactatele sînt, totuși, o sursă bună de calciu, care e esențial pentru piele. Dar mai există și alte surse de calciu: semințe, fasole, mazăre, migdale, verdețuri și smochine.

7. Cafea și sucuri acidulate

Cafeaua și sucurile acidulate nu au legătură direct cu apariția ridurilor, dar îți afectează somnul. Iar somnul îți afectează tenul. Dacă nu dormi bine, semnele îmbătrînirii apar și ele, sub formă de riduri și cearcăne.

Ce să faci? În loc de cafea, poți să bei lapte cu turmeric, așa-zisul lapte de aur. Turmericul e bogat în antioxidanți și are un puternic efect anti-îmbătrînire.

8. Alcool

Nu spune nimeni să nu te mai atingi de alcool, dar e bine să-l bei cu moderație. Alcoolul poate cauza o mulțime de probleme cînd vine vorba de piele – însemnînd orice de la roșeață la umflare, pierdere de colagen sau riduri.

Alcoolul poate afecta hidratarea și absorbția de substanțe nutritive în organism, inclusiv a vitaminei A, responsabilă pentru regenerarea celulară și producerea de colagen.

Ce să faci? Bea cu moderație. Asta însemnă o băutură pe zi pentru femei și două pe zi pentru bărbați. Asigură-te că te hidratezi bine.

9. Alimentele gătite la temperaturi ridicate

Unele uleiuri polisaturate, bogate în acizi grași omega 6, cum este uleiul de floarea soarelui sau cel de porumb, pot genera radicali liberi care cresc nivelul inflamațiilor din corp. Astfel, dacă prăjești sau folosești aceste uleiuri cînd gătești la temperaturi ridicate, nu e prea bine.

Ce să faci? În loc de ulei de floarea soarelui, folosește ulei de măsline. Are antioxidanți și vitamina E și reduce inflamațiile.

10. Orezul expandat

De cîte ori ai mîncat rondele de orez expandat în ideea că nu îngrașă sau ca înlocuitor pentru pîine? Ei bine, sînt alimente care îmbătrînesc și nu au efecte pozitive asupra pielii. Aceste rondele au un indice glicemic mare și pot declanșa creșteri ale insulinei din organism, acestea acționînd ca un “accelerator” pentru îmbătrînire.

Urmărește-ne pe Odnoklassniki, dacă vrei să afli mai multe

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter


Știrile partenerilor noștri
Mai multe

Sondaj Toate

load