COVID-19 în MOLDOVA  Mai multe detalii

Alimentaţia lichidă: ce se întîmplă în corpul tău dacă bei doar smoothie-uri

Alimentaţia lichidă: ce se întîmplă în corpul tău dacă bei doar smoothie-uri

Alimentaţia bazată doar pe sucuri, smoothie-uri, freshuri şi supe a devenit o adevărată tendinţă. Unii o consideră o variantă mai sănătoasă şi încearcă tot felul de reţete culese de pe internet. Cît de benefică este totuşi această hrană pentru organismul nostru?

Cum toate lucrurile evoluează, la fel se întîmplă şi în domeniul alimentaţiei. Au apărut roboţi de tot felul care ne uşurează munca, iar reţetele se reinventează. Supa de odinioară este rece, cu adaos de fructe, ierburi aromatice sau germeni de plante. Sucurile nu mai sînt nici ele cum erau. Se mixează într-un blender mai multe fructe împreună cu lapte sau iaurt, pentru a obţine o băutură considerată hrănitoare. Ideea de a consuma doar fructe şi legume sub formă de băuturi colorate îi seduce pe mulţi dintre noi. Cu toate acestea, nutriţioniştii ne avertizează că există în acest obicei cîteva capcane, relatează adevărul.ro.

Freshurile sînt bogate în vitamine, minerale şi oligoelemente (calciu, potasiu, fosfor sau fier). Principala condiţie este să le facem rapid. Sucul stors acasă trebuie consumat imediat pentru a evita pierderea de nutrienţi. Se spune adesea că vitamina C se degradează în mai puţin de treizeci de minute. Însă freshurile sînt sărace în fibre, care ajută la echilibrarea florei intestinale. Aşadar, cea mai bună obţiune pentru organism este să consumăm portocalele întregi, pentru a nu pierde nimic din beneficiile fructului.


La modă mai sînt sucurile alcătuite din fructe şi legume. Încearcă să reduci proporţia celor dulci: morcovi, sfeclă, fasole verde. De exemplu, dacă vrei să consumi suc de morcovi, amestecă-l cu două treimi din sucul de castraveţi sau de spanac.

Aceste amestecuri nu trebuie să înlocuiască masa propriu-zisă, ci să fie ca un supliment. Nu numai pentru că trebuie să mestecăm, ci şi pentru că ele nu ne oferă doza necesară de proteine, grăsimi şi mai ales de fibre. Acestea sînt foarte importante pentru scăderea colesterolului şi protejarea colonului. Cînd prepari un suc de fructe sau de legume, este mai bine să îl bei înainte de micul dejun sau în jurul orei 10 dimineaţa, înainte de masa principală.

Smoothie-urile, mai răruţ e mai drăguţ

Smoothie-urile sînt băuturi care se obţin din fructe sau legume proaspete, dar spre deosebire de freshuri atributul lor principal este aportul de fibre. Datorită modului de preparare, la blender, fibrele nu se pierd. Acestea sînt mai greu de digerat, de aceea necesită mai multă energie din partea organismului. De asemenea, datorită cantităţii mari de fructoză din smoothie-uri, ne putem creşte cantitatea de zahăr în sînge.

La fel ca în cazul sucurilor, versiunea „vegetală” a smoothie-ului se dezvoltă treptat. Din nou, trebuie să ştii cum să dozezi cantitatea potrivită de legume dulci pentru a dilua gustul puternic al băuturii. Potrivit nutriţioniştilor, nu este recomandat mai mult de un pahar de smoothie pe zi.

Citește-ne pe Telegram, dacă vrei să afli mai multe

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter


Știrile partenerilor noștri
loading...
Mai multe

Sondaj Toate

load