COVID-19 în MOLDOVA  Mai multe detalii

Adevărul despre consumul de ouă

Adevărul despre consumul de ouă

Despre consumul de ouă părerile sînt împărţite de ani de zile. Unii spun că acestea afectează în mod negativ sănătatea, în timp ce alţii consideră ouăle superalimente, datorită numeroaselor substanţe nutritive, mai ales că unele dintre ele se găsesc rar în alte alimente.

Nutriţionistul italian Gianluca Mech ne explică adevărul din spatele consumului de ouă, transmite timpul.md.

Ouăle, bogate în aminoacizi esenţiali
„Ouăle sînt considerate superalimente din punctul de vedere al aminoacizilor esenţiali pe care îi conţin. Aminoacizii esenţiali sînt cei pe care organismul nostru nu îi poate produce singur, astfel că e nevoie să îi obţinem prin alimentaţie. Din acest motiv, ouăle au o valoare biologică foarte mare.

În plus faţă de aceşti aminoacizi esenţiali, ele mai conţin:
Grăsimi mono- şi polinesaturate
Omega 6 şi Omega 3
Colină, care ajută la controlul nivelului de colesterol din sînge şi protejează funcţia hepatică. De asemenea, este importantă pentru buna funcţionare a sistemului nervos. Consumul regulat de ouă este asociat cu performanţe mai bune ale creierului
Metionină şi cisteină, antioxidanţi preţioşi care combat acţiunea radicalilor liberi
Vitaminele A, D, E, K
Minerale importante precum fier, fosfor, potasiu, seleniu, zinc, magneziu”, explică Gianluca Mech.


Cîte ouă e recomandat să mîncăm?
Ei bine, în ciuda faptului că sînt atît de bogate în aminoacizi, vitamine şi antioxidanţi, trebuie să ţinem cont de faptul că ouăle trebuie consumate cu măsură.

„Cu toate acestea, este indicat să nu consumi mai mult de patru sau cinci ouă pe săptămînă. Iar pentru sportivi, maximul urcă la 6-7 ouă pe săptămînă”, recomandă specialistul.

Cum e bine să gătim ouăle?
Cu siguranţă există moduri mai sănătoase şi altele mai puţin sănătoase de pregătire a meselor ce conţin ouă.

„Ouăle se pot mînca fierte sau poşate. Le putem consuma ca atare, la micul dejun, sau le putem adăuga în salate. E recomandat să evităm însă prăjirea lor în ulei. Putem, de asemenea, să optăm pentru o omletă de albuşuri”, explică nutriţionistul.

Putem mînca ouă la cină?
„Poţi consuma un ou la cină. Acesta este uşor de digerat şi oferă senzaţia de saţietate”, dezvăluie Gianluca Mech.

Citește-ne pe Twitter, dacă vrei să afli mai multe

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter


Știrile partenerilor noștri
loading...
Mai multe

Sondaj Toate

load