6 obiceiuri care iti pot strica somnul

6 obiceiuri care iti pot strica somnul

Ai probleme cu somnul? In loc sa dai vina pe stresul si pe oboseala acumulate in timpul zilei, mai bine ai analiza actiunile tale inainte de culcare.

Anumite obiceiuri aparent inofensive îți pot strică somnul!

Folosirea mobilului sau a altor dispozitive electronice

Numeroase studii vorbesc despre cît de nocive sînt gadgeturile în pat. A-ți folosi telefonul mobil, tabletă sau alte dispozitive electronice precum televizorul atunci cînd te-ai băgat în pat afectează producția de melatonina – absolut necesară pentru a dormi, atrage atenția medicul Michael Grandner, din cadrul programului Behavioral Sleep Medicine realizat la Universitatea din Pennsylvania (SUA). Așadar, renunta la orice dispozitiv electronic odată ce te-ai băgat în pat și asigura-te niciunul nu emite lumina de nicio culoare!

A trimite mesaje

10% din copiii cu vîrste cuprinse între 13 și 18 ani sînt trezit cel puțîn o dată de sunetul unui mesaje primit pe telefonul pe care-l țîn (cum să nu?!) lîngă pat sau chiar lîngă cap cînd se bagă în pat, la somn. Iar situația nu diferă nici în cazul persoanelor mai in vîrstă. Nu-i nicio problema dacă se întîmplă o dată sau de două ori la cine știe cîtă vreme, dar a păți acest lucru chiar și o dată la două nopți îți tulbură ciclul organismului care intră in starea premergătoare somnului și-ți diminuează calitatea odihnei.

A bea ceai

Uneori, un ceai înainte de culcare este numai bine venit. Atenție însă: chiar dacă nu conține cofeină, ceaiul – de orice fel – conține teina, o substanda la rîndul ei energizantă, revitalizantă, chiar dacă pe ceai scrie că este de "mușețel". Pentru un somn liniștit, nu trebuie să bei ceai înainte de culcare sau, eventual, să cumperi un sortiment pe care scrie în mod clar fără teina.

A mînca ciocolată

Ciocolată este o sursă excepțională de cafeină, mai cu seama dacă este neagră. Dar acesta nu ar trebui consumată mai tîrziu după-masă, căci energizează organismul, tulburîndu-i capacitatea de a-și induce un somn liniștitor.

A mînca gras și condimentat

Mîncărurile bogate în grăsimi și/sau foarte condimentate, mai cu seama iuți, au același efect de energizare a organismului, generînd totodată o stare de disconfort abdominal. În mod ideal, ultima masă trebuie luată cu cel puțin două ore înainte de culcare, pentru că digestia să nu-ți tulbure somnul, și trebuie să fie compusă din produse alimentare ușoare.

A bea alcool

Alcoolul doar îți "păcălește" trupul în procesul de adormire. Consumul de alcool nu relaxează decît aparent musculatura, starea de amețeală nefiind echivalentă cu acel moment în care somnul te trage în pat.

Urmărește-ne pe Odnoklassniki, dacă vrei să afli mai multe

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

Sondaj Toate

load