5 sfaturi utile pentru consumatorii înrăiți de citrice

5 sfaturi utile pentru consumatorii înrăiți de citrice

Sezonul consumului excesiv de citrice a fost declarat deschis. Cele mai îndrăgite fructe în această perioadă sînt, desigur, clemantinele, mandarinele și portocalele.

Acestea, pe lîngă faptul că sînt foarte gustoase, rezistă săptămîni întregi fără a se strica, iar acest lucru este determinat de prezența substanțelor toxice introduse în coajă.

Conform organizației PAN (Pesticides Action Network UK) fructele cu cele mai ridicate niveluri de pesticide sînt: citricele moi (mandarine, clementine). Deoarece sănătatea este mai importantă decît poftele, am decis să întocmim o listă cu cîteva sfaturi despre cum să evităm riscul de îmbolnăvire din cauza conținutului mare de pesticide în aceste fructe.

Nu alegeți niciodată fructul după culoarea frumoasă a cojii. Cu cît fructele sînt mai lucioase și mai atrăgătoare, cu atît pot fi mai toxice.

Spălați fructele, chiar dacă coaja acestora urmează a fi îndepărtată. Spălarea citricelor foloseşte la îndepărtarea pesticidelor, a bacteriilor sau pur şi simplu a prafului. Pentru a evita toxinfecțiile alimentare sau ingerarea de substanţe chimice periculoase, se recomandă ca fructele să fie spălate sau lăsate în apă, pentru 2-3 minute.

Atunci cînd decojiți fructele, atrageți atenție la cît de greu sau ușor se îndepărtează coaja. Dacă este greu de îndepărtat, atunci conținutul de pesticide este mare.

Nu folosiți niciodată coaja fructelor la ceaiuri, prăjituri sau în alte moduri. În coajă se găsesc cele mai multe substanțe toxice. Acestea ajută la menținerea pe o durată mai mare a fructelor și stopează apariția mucegaiului.

Pentru a reduce cazurile de alergie, este recomandat ca adulții să consume cel mult 3-4 fructe pe zi, iar copiii 1-2.

Citește-ne pe Telegram, dacă vrei să afli mai multe

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

Mai multe

Sondaj Toate

load