Coronavirus stiri: 8217
Obiectiv european stiri: 320
Criza energetică stiri: 959

S-a aflat cînd vor începe lucrările de reparație a podului Mihai Viteazul

15 iun. 06:40   Capitala
1888

Licitație reușită dintr-a cincea tentativă! Primăria Chișinău a identificat compania care va repara integral podul Mihai Viteazul din capitală, iar lucrările ar putea începe chiar în luna iulie.

Acum, Direcția Transport este la etapa de semnare a contractului. Pentru ca traficul să nu fie perturbat prea mult timp, se va merge pe etape. Totuși, deocamdată, șeful Direcției Transport nu poate estima cît, în general, vor dura lucrările.

După aproape patru luni de analize, Direcția Transport a stabilit compania care se va ocupa de reabilitarea integrală a podului Mihai Viteazul, structură care nu a mai fost reparată de ani buni și se află într-o stare avansată de uzură. Este vorba despre o firmă din Ucraina, specializată în reparația acestor construcții. Acesta, la rîndul ei, va conlucra și cu alte firme, de exemplu, cele care se ocupă de iluminatul stradal.

„Este un consorțiu de companii. Fiecare dintre acestea este delimitată pe tipul de activități asumat, inclusiv conform specialiștilor pe care îi dețin. Avem o companie din afara Republicii Moldova, cu activitate înregistrată pe teritoriul țării noastre”, a declarat șeful Direcției Transport, Vitalie Mihalache.

Acum, Direcția Transport este la etapa de semnare a contractului, după care firmele vor avea la dispoziție o lună, pentru a se mobiliza pe șantier. Estimativ, lucrările ar trebui să se înceapă în luna iulie.


„Podul va fi delimitat pe două părți de lucru. Jumătate de pod va fi în reparație. Ulterior, după ce totul va fi remediat, antreprenorul va repara și a doua jumătate de pod”, a menționat șeful Direcției Transport Vitalie Mihalache.

În context, autoritățile atenționează că ambuteiajele kilometrice sînt inevitabile. Totuși, șoferii spun că sînt gata să aștepte, doar ca viaductul să fie reabilitat. Potrivit lor, în ultimul timp, fisurile s-au mărit vizibil:

„El trebuie reabilitat, demult trebuia făcut”.

„sînt gropi și găuri. Se vede prin el. Numaidecît că trebuie să fie reparat”.

„Acel de pe strada Ismail este mai rău decît acesta. Dar ei dacă se apucă de reparat, asta o să dureze cel puțin doi ani”.

Și pietonii spun că merg cu frică pe acest pod:

„Dacă ar fi oameni care se gîndesc la noi. Mîine sau poimîine poată să cadă peste un tren, pentru că este calea ferată și se face vibrație. Atunci o să vină toți, dar pînă atunci nimeni”.

„Este greu de traversat podul. Trebuie făcut un trotuar pentru pietoni și bicicliști. Acum eu pur simplu nu merg pe acest pod pe jos. Chiar dacă am de mers o stație, urc în transportul public. Trotuarul e prea anevoios”.

Vitalie Mihalache nu ne-a putut spune cît mai exact vor dura lucrările de reparație a podului. Anterior, alte patru licitații au eșuat, după ce niciun participant nu s-a înscris la concurs. O companie s-a găsit doar după ce Primăria a făcut recalculele și a majorat suma investițiilor cu aproape 20 de milioane de lei.

Așadar, pentru aceste lucrări, din bugetul municipal se vor cheltui peste 80 de milioane de lei. În municipiul Chișinău, sînt 20 de poduri, care necesită reabilitare, toate fiind construite între anii 50 - 90 ai secolului trecut.

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

Experții vorbesc despre un posibil deficit de apă în Moldova. Ce ar trebui să facem?
Cartea neamuluiКатрук Валерий
Balade despre strămoșiСандуляк Владислав