În fiecare zi, podurile sînt supuse la grele încercări — ambuteiaje kilometrice, accidente. Lipsa unor lucrări capitale care se impun își face și ea efectul.
De exemplu, podul Ismail din capitală îi face atît pe şoferi, cît şi pe pietoni să-l traverseze cu frica-n sîn. De vină sînt gropile și crăpăturile prin care poți vedea ce se întîmplă pe calea ferată de sub pod. Acest lucru îl confirmă și imaginile postate pe o rețea de socializare de consilierul municipal Ilian Cașu.
Respectivul pod, ca și majoritatea podurilor și a viaductelor din capitală au fost construite cu respectarea tuturor exigențelor încă în perioada sovietică. De atunci, acestea au fost supuse doar unor reparații cosmetice. Însă în ultimii ani aspectul exterior al acestor construcții s-a schimbat vizibil.
Potrivit fostului prim-adjunct al arhitectului-șef al Chișinăului, Valeriu Lupașcu, aspectul arhitectonic al podurilor din Chișinău lasă mult de dorit. Acesta a subliniat că structura de rezistență a podurilor din capitală are nevoie de o expertiză serioasă.
Potrivit lui Lupaşcu, în cazul apariției microfisurilor sau a unor deteriorări mai grave, capacitatea portantă calculată inițial se va reduce.
Adăuga comentariu