Declarație: În primăria capitalei trebuie introdusă circulația electronică a documentelor

Declarație: În primăria capitalei trebuie introdusă circulația electronică a documentelor

În municipiul Chișinău trebuie introdusă circulația electronică a documentelor, implementat Registru electronic al reclamațiilor și documentelor, oferit accesul angajaților primăriei capitalei la diferite baze de informații și resurse de stat, ceea ce va reduce la minimum contactul direct al funcționarilor cu cetățenii, va asigura transparența documentelor, va ușura viața oamenilor și va reduce posibilitatea coruperii funcționarilor.


Această opinie a fost exprimată de către consilierul independent al Consiliului municipal Chișinău, președintele companiei DAAC Hermes, Vasile Chirtoca, într-un interviu pentru postul de radio Europa Liberă, transmite Noi.md.


El a menționat că, în prezent, pune în gardă ordinea de transmitere în primărie a documentelor privind punerea în aplicare a diferitelor drepturi de proprietate ale persoanelor fizice și juridice, examinarea cererilor de închiriere, de prelungire, privatizare etc.


De exemplu, de la Direcția Arhitectură și Construcții, care include gestiunea terenurilor, consilierii municipali nu pot obține timp îndelungat din Registrul de Cazuri, date pentru care s-au adresat locuitorii și persoanele juridice ale orașului pentru a-și rezolva problemele privind privatizarea, prelungirea contractului de închiriere sau pur și simplu de închiriere.


"Există mii de astfel de cazuri acolo, dar funcționarii nu folosesc mijloace pentru a evita să ne dea acest registru. M-am confruntat după exemplul propriei mele companii, că din 2012 în primărie se află dosarul privind prelungirea contractul de închiriere. Am aflat despre asta abia în 2017. În tot acest timp, cererea noastră de reînnoire a contractului de închiriere nu a fost revăzută. Și acum decizia de a o aduce la ședința consiliului municipal poate fi luată doar de către angajații primăriei", a declarat Vasile Chirtoca, menționînd importanța asigurării transparenței în aceste probleme și crearea unui sistem electronic de circulație a documentelor.


În plus, potrivit consilierului municipal independent, unul dintre principiile luptei împotriva corupției în cadrul primăriei va fi reducerea la minimum a contactelor directe ale funcționarilor cu cetățenii, prin introducerea diferitor sisteme și servicii de informare. În special, site-ul web al primăriei ar trebui să devină un sistem de deservire interactivă a cetățenilor în așa mod, încît circulația documentului să poată fi văzută în orice moment și locuitorii să-și poată rezolva majoritatea problemelor fără contact cu funcționarii, prin intermediul internetului (online).


"Toate adresările cetățenilor trebuie transferate în formă electronică. Ar trebui să existe o resursă electronică - de exemplu, site-ul primăriei, pe care să se vadă circulația tuturor documentelor. Uneori un document, ajungînd în primăriei, se pierde. De exemplu, în martie 2017, consiliul municipal a decis să reia activitatea depozitului de gunoi din Țînțăreni. Există o stenogramă a acelei ședințe, un video a votării, dar însuși proiectul de decizie a fost pierdut de secretariat și a trebuit să-l restabilim timp de un an", a spus Vasile Chirtoca.


"Totul ar trebui transferat pe o bază electronică pentru a exclude cît mai mult comunicarea oamenilor cu funcționarii. Este important să se asigure accesul angajaților primăriei la principalele baze de informații și la resursele statului: fondul social, sistemul fiscal, sistemul de pașapoarte, sistemul cadastral și așa mai departe. De ce ar trebui o persoană să solicite anumite documente dacă în diferite structuri ale statului ele există în format electronic? Dar pentru asta trebuie asigurat accesul la ele, ceea ce este destul de simplu de realizat. De exemplu, un om s-a adresat la primărie cu o problemă. A scris o cerere, a indicat esența adresării și toate datele din buletin, iar mai departe, băieții, căutați singuri în bazele de date electronice, ele toate sînt acolo. Acest set de măsuri ar facilita considerabil viața cetățenilor și ar reduce posibilitatea coruperii funcționarilor", a spus consilierul independent al Consiliului municipal Chișinău, președintele DAAC Hermes.


Citește-ne pe Twitter, dacă vrei să afli mai multe

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

Mai multe

Sondaj Toate

load