X 
Transnistria stiri: 1364
Eurovision stiri: 499

Bagas a explicat de ce a fost creată funcția sa la Autosalubritate

23 ian. 2020,, 17:45   Capitala
4152 0

Activistul civic Mihail Bagas, care a ocupat recent funcția de director adjunct de marketing la Regia Autosalubritate, a vorbit în detaliu despre problemele cu care se confruntă această întreprindere municipală, dar și a explicat ce sarcini va avea de rezolvat în noua funcție creată pentru el la întreprindere.

El a menționat că IM Regia Autosalubritate ”este o întreprindere municipală bazată pe autofinanțare, a cărei activitate principală este colectarea, transportarea, prelucrarea și îngroparea deșeurilor menajere.

La 31 decembrie 2019, compania avea încheiate 23.361 contracte, din care 7.752 - cu persoane juridice, iar 15.609 - cu persoane fizice. Datoria contragenților către întreprindere se ridică la peste 24 de milioane de lei, din care 12 milioane sînt datorii curente, iar 12 milioane sînt datorii istorice acumulate în perioada 2007-2017.

În prezent, compania oferă serviciile sale în Chișinău, precum și în unele localități.

Mihail Bagas a menționat că, la Chișinău, compania are acorduri cu toți administratorii fondului locativ al orașului (APLP, ACC, CCL) și deservește aproximativ 510 mii de persoane, cu excepția a aproximativ 30 de clădiri care nu au fost date în exploatare din diferite motive, nu a încheiat un acord cu compania și nu plătește serviciile de colectare a deșeurilor, dar folosesc platformele de colectare a deșeurilor din apropiere.


În sectorul privat, compania deservește 15,6 mii de gospodării (un oraș și mai multe suburbii), sau aproximativ 33 de mii de oameni. Mihail Bagas a spus că, din păcate, din cauza lipsei unui registru unificat al gospodăriilor situate în oraș și în suburbiile acestuia, precum și a lipsei de acces la baza de date a persoanelor înregistrate în această locuință, este foarte greu de calculat cu siguranță procentul de acoperire sau absența acestuia.

Directorul adjunct al departamentului de marketing a Regiei Autosalubritate a mai spus că, în acest moment, în mun. Chișinăul sînt înregistrați aproximativ 110 mii de agenți economici, dintre care doar 7752 au contract cu IM Regia „Autosalubritate”. Până în prezent, nu există motive legale pentru a sancționa sau a obliga un agent economic să încheie un acord privind transportarea deșeurilor din activitatea economică.

Potrivit expertului, în cazul în care un agent economic își folosește propria platformă de colectare a deșeurilor, calculul provine din volumul real, dar majoritatea agenților economici folosesc platformele publice, ceea ce nu permite calcularea obiectivă a volumului de deșeuri produse de acesta.

Mihail Bagas a descris și situația privind colectarea și transportarea gunoiului în localitățile care fac parte din municipiul capitalei. În prezent, din municipiu fac parte 34 de localități (în afară de Chișinău), care fac parte din 18 comune și orașe. ÎS Regia „Autosalubritate” de la 31/12/2019 deservește următoarele comune și localități: Codru, Bubueci, Condrița și parțial comuna Trușeni, și anume, Dumbrava și sectoare cu vile.

Celealte localități care fac parte din municipalitate sunt deservite de companii private sau de gospodării locativ-comunale create de primarii locali.

Specialistul a menționat că, din păcate, doar 5 comune au un contract cu Regia „Autosalubritate” pentru depozitarea gunoiului și transportată independent poligonul autorizat din Țînțăreni, celelalte 10 comune și orașe depozitează gunoiul colectat la gunoiști neautorizate situate în apropierea localităților sau sînt transportate în afara municipalității unde sînt de asemenea depozitate la gunoiști neautorizate/temporare, provocînd daune mediului, sănătății publice și pierderi financiare municipiului și statului.

Mihail Bagas a menționat că, în baza situației actuale, conducerea IM Regia „Autosalubritate” a decis să introducă o nouă funcție la întreprindere - vice-director de marketing, ale cărei sarcini includ: creșterea bazei de clienți; extinderea teritorială a zonei de activitate a întreprinderii; îmbunătățirea calității serviciilor prestate și lucrul cu datornicii.

El a adus la cunoștință și Planul de acțiuni elaborat și termenele de realizare:

Creșterea bazei de clienți -1-2% pe lună;

Extinderea acoperirii teritoriale a serviciilor prestate - 6 luni;

Îmbunătățirea calității serviciilor -2 luni;

Reînnoirea contractelor existente - 1 lună;

Efectuarea unui audit intern al contractelor reîncheiate de tip vechi -5 luni;

Revizuirea metodelor de stabilire a tarifului pentru serviciile prestate - 3 luni;

Reducerea datoriilor către companie și dezvoltarea unei strategii pentru controlul ulterior și rambursarea datoriilor - 2 luni;

Motivarea conducerii suburbiilor de a depozita deșeurile menajere la depozitele autorizate - 2 luni;

Împreună cu autoritățile centrale și locale, organizațiile publice și agenții economici, organizarea soluționării problemelor actuale de colectare, transportare, sortare și stocare a deșeurilor menajere, precum și participarea la elaborarea unei strategii de gestionare a deșeurilor.

Mihail Bagas a menționat că un raport detaliat cu privire la planul de acțiuni și soluțiile posibile va fi prezentat conducerii Primăriei Chișinău în viitorul cel mai apropiat.

0
0
0
0
0

Adăuga comentariu

500

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

Cum evaluați decizia de a indexa pensiile cu 6% începînd cu 1 aprilie?