X 
Transnistria stiri: 1423
Eurovision stiri: 506
Preşedintele stiri: 3996

Trebuie să împărtășim inovațiile noastre cu mediul de afaceri din întreaga țară? ©

27 noi. 2021,, 08:25   Business
4546 0

Noi credem că da, este necesar. Într-adevăr, după ce citesc despre acest lucru, clienții și partenerii noștri se pot gândi să întreprindă ceva similar, avînd toate șansele să obțină cel mai bun rezultat în afacerea lor. Aceasta înseamnă că vor descoperi mai multe oportunități ca să devină parteneri și clienți mai puternici.

Așadar, aici vom vorbi despre o fuziune a afacerilor clasice (afacerea auto) și a tehnologiei digitale (inteligența analizei datelor). Acest proiect corporativ a fost lansat cu mai bine de un an în urmă și deja sunt disponibile date fiabile și complete asupra rezultatelor obținute.

Noi - suntem echipa DAAC Auto și DAAC digital.

Efectele implementării Business Intelligence pentru DAAC Auto

Perioada pandemică a constrîns mediul de afaceri să își revadă modalitatea de a conduce business-ul, o transformare necesară care pe unii i-a ajutat să supraviețuiască, iar pe alții – să își fortifice poziția pe piață. În cazul DAAC Auto, decizia a fost de a ridica la alt nivel modul de a-și analiza și interpreta datele. În decursul unui an, compania a migrat către o cultură ”data-driven” (adică bazată pe date), având o singură sursă de adevăr, din care zeci de conducători îşi analizează datele de business în timp real.

Ce noi posibilități a facilitat implementarea de Business Intelligence?

Acum avem o singură sursă de adevăr standardizat pentru 10 mărci auto, eliminând o cantitate semnificativă de incertitudine a interpretărilor și permițând luarea unor decizii mult mai bune. Apoi, fiecare manager își poate analiza datele în mod sine stătător, fără de a se adresa la IT sau la departamentul financiar, fapt care ne permite să luăm decizii mai rapid la nivelul întregii companii. Un mare plus îl simțim și în ședințele de lucru, care au devenit incomparabil de constructive: dacă înainte ne lua zile să discutăm date, acum cu laptopul într-o întâlnire putem răspunde la întrebări pe 1 milion de rânduri de date, practic, din mers. După implementarea BI, cu greu ne aducem aminte cum am lucrat pînă acum.

Care a fost calea pe care ați ales-o pentru această transformare?

Am decis pentru început să automatizăm raportările standarde, fapt care ne-a permis să eliberăm timpul analiștilor pierdut la pregătirea datelor, cu scopul de a ne concentra la analiza propriu-zisă. Odată ce am sistematizat crearea automatizată a raporturilor, ne-am apucat de explorarea datelor generate de toată activitatea noastră. În timpul investigării am descoperit date care s-au adeverit a fi importante pentru business-ul nostru, însă care pînă atunci nu erau monitorizate regulat. În următoarea etapă am depistat ce noi date trebuie să culegem pentru a îmbunătăți calitatea deciziilor noastre – sunt o mulțime de date deschise care pot fi achiziționate, precum și o mulțime de informații în business care de obicei nu se înregistrează. Respectiv, în mod treptat am cultivat o cultură de date care ne-a permis transformarea dorită.

Ne puteți da exemple concrete despre cum analizați acum datele?

Am început cu un panou general care vizualizează datele de vînzări pentru toate mărcile noastre: un ecran cu 10 vizualizări interactive și filtre dinamice. Plecînd de la acest munte de date, am depistat cele mai importante oportunități și probleme, pentru care am creat cîteva zeci de dashboard-uri.

Printre primele dashboard-uri a fost analiza pieței auto din RM, pentru care am folosit surse de date deschise. Am construit o vizualizare din care am putut înțelege mai bine preferințele consumatorilor și tendințele pieței în așa domenii, precum: vîrsta mașinilor (anul exact de producere) preferat pentru fiecare model existent pe piață, tendința tipului de motor și volumul, migrarea unor modele dintr-o clasă în alta, și altele. Această informație ne-a ajutat să optimizăm asortimentul și specificațiile mașinilor noi în salon, precum și sa efectuăm o estimare justă pentru modelele acceptate în trade-in.

O analiză de cohortă (gruparea clienților după anul achiziției și frecvența procurărilor) ne-a permis să întelegem mai exact cea mai probabilă perioadă a unei procurări noi de automobil și estimarea adresării în service, în așa mod încît să contactăm cumpărătorii țintit și în timpul optimal, fără a crea deranj clienților și a irosi în zadar timpul managerilor.

Analiza stocurilor în ceea ce privește automobile, accesorii și detalii pentru deservirea auto a permis fluidizarea capitalului de lucru la maxim, și o monitorizare dinamică a lichidității stocurilor.

Investigînd datele din CRM ne-am răspuns la întrebări de felul: Care este modelul optimal al pîlniei de vînzare (sales funnel) în dependență de clasa automobilului? Ce automobil să propunem unui client care conduce un anumit model? Ce manager vînzări cel mai probabil va finaliza cu succes acest proces de vînzare, și în cît timp? Care este probabila cauză de eșec într-o vînzare concretă?

Sunt multe alte exemple în care investigăm date cu scopul de a extrage informații-cheie, a monitoriza performanța afacerii și a simula scenarii de viitor.

Implementarea proiectului a avut loc cu forțe proprii?

Pentru un astfel de proiect a fost necesară o implicare serioasă a managerilor companiei, deci fără forțe proprii semnificative nu ne-am fi putut aștepta la un succes. După ce am derulat un scurt proiect pilot, am înțeles că sfera aplicabilității business intelligence e atît de vastă, încît e necesară o echipă dedicată. Pentru realizarea proiectului au fost atrași specialiști BI din cadrul companiei DAAC System Integrator, care au oferit suport la toate etapele proiectului: de la capturarea datelor, procesarea și prelucrarea lor, pînă la analiza datelor prin vizualizări interactive și simulări de scenarii.

DAAC System Integrator a devenit fundamentul pentru crearea grupului IT internațional DAAC digital. Astăzi, compania creează și implementează soluții inovatoare pentru susținerea digitală a dezvoltării informaționale a societății, guvernului și afacerilor. Companiile IT DAAC au birouri la Chișinău (Moldova), Tașkent (Uzbekistan) și București (România).

www.daacdigital.com

1
0
0
0
0

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

© Business

Veți participa la recensămîntul în desfășurare, în Moldova?