Cum ar trebui să coasem pe viitor?

Audio
Cum ar trebui să coasem pe viitor?

Oamenii au fost întotdeauna interesați să știe ce se va întîmpla mîine? Cum va arăta viitorul apropiat? Odată cu apropierea Anului Nou, aceste dorințe devin şi mai puternice, iar noi încercăm să aducem ceva nou în viața noastră, cel puțin, să ne reînnoim garderoba. Pentru a înțelege mai bine ce se întîmplă în lumea modei, Noi.md i-a rugat pe mai mulţi designeri de îmbrăcăminte moldoveni autentici şi originali să răspundă la întrebările noastre.

1. Un asemenea concept ca moda tot mai există? Dacă da, la ce fel de modă să ne așteptăm anul viitor, care sînt tendințele acesteia?

2. De ce depinde? Cine dictează cererea pentru ce să purtăm și ce nu: designerii, teoreticienii modei, strada, cineva anume sau poate cu totul alţi factori?

3. De ce acum mulți designeri din lume ne propun colecții atît de ciudate, în care modelele ies pe podiumuri în nişte saci urîcioşi, iar bărbații în fuste ş.a.m.d.?

4. Moda moldovenească are propriile caracteristici și direcții?

5. Le puteți recomanda cititorilor noştri, ce să poarte în Anul Mistreţului?

Ludmila Leviţkaia: "Îmbrăcaţi-vă chibzuit și atrăgător"

1. Cred că nu va fi o descoperire pentru dvs., dacă vă voi spune că moda este un fenomen social, care e aplicabil în toate domeniile, chiar și în politică, în principiile de gîndire, în comunicare și așa mai departe. Unul dintre atributele acesteia este îmbrăcămintea. Pentru că vorbim de o anume imagine, de un anume mod de comportament, care include şi gesticularea, şi mișcările...

Din punctul de vedere al tendințelor modei, cred că există o anumită criză. Deoarece, așa cum am mai spus, moda există ca şi poziție socială, ca ghid de activitate în viaţa unei persoane și, totodată există stilul. Acestea sînt două concepte paralele și, în același timp, fiecare dintre ele are o construcție proprie.

Ce ne așteaptă anul viitor? Nu cred că vor avea loc careva metamorfoze globale semnificative. Deși designerii au cereri pentru unele schimbări revoluționare, elanurile noastre, din păcate, sînt stăvilite adesea de mass-market, adică de îmbrăcămintea produsă la scară industrială. Dacă înainte exista tendința socială în vederea studierii și dezvoltării unui stil individual, în zilele noastre oamenii vor să arate "ca toți ceilalți": ca vecina, ca într-o revistă, ca la televizor. Observ această tendință la mulți dintre clienții mei, care se tem să se deosebească de mulțime, cărora le este frică să fie originali, să aibă o individualitate unică, ei doresc să corespundă unor anumite standarde, nu se știe de cine și pentru ce stabilite. Și este regretabil faptul că oamenii investesc resurse și eforturi nu în dezvoltare, ci în anumite lucruri artificiale, butaforice, în reprezentări.

Criza mondială nu poate să nu aibă influență asupra modei. Iată de ce nu vor fi, cu siguranţă tendințe Glamour, timpul acestuia a trecut definitiv, dar va exista tendința stilului "Military". "Military" va căpăta forme noi, adică influența acestuia va fi menținută în: detalii, siluete, textile.

  1. Nu putem răspunde univoc și exhaustiv la această întrebare. Un anumit algoritm al apariției modei a existat întotdeauna. Și au existat întotdeauna birouri-trend și trendsetter-i, care studiază direcția, pe care o va lua moda. Există diverse instanțe de modelling şi proiectare, spre exemplu, înainte existau ateliere de design şi modelling. Aceea era prima instanță, de unde schițele ajungeau la întreprinderile din industria ușoară sau acest lucru era făcut prin intermediul anumitor platforme, inclusiv surse media, care formau anumiți parametri ai gusturilor. Existau astfel de birouri și pe lîngă Centrele de Modă și la întreprinderile mari de cusut. Acum nu sînt sigură că se ocupă cineva la ora actuală de asta, în mod serios şi planificat. Teoreticieni ai modei sînt, bineînţeles. Dar chiar și ei nu inventează ceva "din capul lor", urmîndu-şi doar fanteziile lor, ei îşi formulează recomandările în funcţie de situaţia socială.
  2.  Faptul că unii autori propun haine foarte ciudate și lucrează cu modele ciudate, acest lucru este remarcat de mulți. Pe cine avem în prezent pe podiumuri? Bărbați jigăriți, care seamănă prea puțin cu bărbații, tineri și fete, care sînt vădit asexuali. Desigur, acest lucru se datorează nu numai faptului că autorul dorește să iasă în evidență, în orice mod posibil, și nu mai știe cum să o facă. Acest lucru se datorează faptului că în societate există problema apartenenței sexuale, a identificării sexuale. Mai curînd, această problemă ne este impusă artificial, iar creatorii de îmbrăcăminte și accesorii se văd nevoiţi să reacționeze la aceasta. Dacă anterior ei cultivau sexualitatea tradițională, în primul rînd, la femei, atunci în prezent sexualitatea este una decadentă. Toate aceste mișcări împotriva hărțuirii, sexismului și așa mai departe nu au putut să nu-şi lase amprenta, inclusiv asupra modei. În rezultat, designerilor le este, pur şi simplu, frică să invite în calitate de modele fete frumoase și să creeze ceva sexy.
  3. În ceea ce privește formele şi structurile ciudate, cum le numiţi dvs., există, probabil, şi în acest caz o logică: încălcînd regulile, noi distrugem stereotipurile. Altceva este că există metode profesionale, atunci cînd sînt încălcate conștient legile compoziției, legile mix-urilor stilistice și așa mai departe. Un asemenea mix de stiluri are dreptul la existență, dar gustul este acea dominantă, care trebuie să fie întotdeauna prezentă. Adică, putem experimenta, dar cu gust! Probabil, din punctul de vedere al omului obișnuit, aceste haine arată ridicol și provoacă rîsete, dar aici mă voi ridica mai degrabă în apărarea colegilor mei, este vorba în acest caz doar de o căutare a ceva nou și nu este deloc necesar ca aceste încercări să fie încununate cu succes întotdeauna.
  4.  Moldova are tradiții bune în materie de modă. Îmi place faptul că există tendință de a studia și interpreta moștenirea etnică. Avem maeștri interesanți precum: Valentina Vidraşcu, Alina Bradu, dar şi alții. Ceea ce fac unii dintre ei reprezintă stilizări ale versiunilor moderne de costume populare. Iar acel designer, care a absorbit acest lucru, care şi-a însuşit acest colorit local, creează lucruri foarte frumoase. Dar şi din punctul de vedere al inspecției designerilor, aceste lucrări sînt foarte, foarte demne.
  5. În primul rînd, tuturor cititorilor noștri, indiferent de ce an vine conform horoscopului, vreau să le doresc să aibă propria organică, adică să folosească la maximum ceea ce le e dat de la natură și să nu se complice cu complexe și probleme inventate: cum că eu aici nu-s aşa, dincolo am vreun anume defect. În ceea ce privește anul viitor, cel al Mistrețului, atunci asupra modei anului respectiv vom avea impact manifestat, probabil, prin prezența unei palete specifice de culori: nu culoarea roză proriu-zisă, ci o gamă mai complexă și mai inteligentă a nuanțelor de roz.

Mistreţul este un animal inteligent, distractiv, vesel. Prin urmare, trebuie să ne îmbrăcăm chibzuit, atrăgător, vivace. Posibil, în stil Provence, ca o aluzie la originea sa rustică, adică la confort, simplitate, ușoară neglijență, apropiere de natură, ceea ce presupune şi utilizarea materialelor naturale. Cred că viitoarea "domnie" a Anului Mistreţului este o oportunitate pentru un fel de Renaștere pentru femeile cu forme durdulii, frumoase, puternice, care au încredere în sine și sînt capabile să se bucure de tot ce le înconjoară.

Iulia Efros: "Nu trendul e important, ci individualitatea"

  1. Ce să porți este alegerea fiecăruia, dar la această întrebare eu răspund în felul meu. Nu am luat în serios niciodată tendințele sezonului, căci este o chestiune temporară, iar oamenii doresc să arate mereu elegant şi stilat. Adică, totul este organizat astfel încît să devenim consumatori permanenți a o mulţime de lucruri inutile. Așadar, sfatul meu e să fiţi nu deţinători ai unor lucruri de brand, ci a unui stil propriu unic, care nu se învecheşte niciodată. Din păcate, foarte puţini oameni au propriul stil. Dar pe oamenii cu propriul stil îi poţi vedea de departe, iar atunci cînd îi întîlnim întotdeauna ne punem întrebarea: sînt oare acestea chipuri de aici? Să fie oare localnici, care se plimbă pe străzile Chișinăului? Iar noi avem, într-adevăr, femei stilate, iar acest lucru este minunat! Mai mult, vom reuşi să ne bucurăm de orice vîrstă  numai atunci cînd avem interes pentru domeniul în care activăm şi putem să ne bucurăm din plin de noile impresii și experiențe de bun augur.
  2.  Cum decurge totul? Companiile mondiale de trend-uri își trimit mesagerii în toate capitalele lumii, aceştia urmăresc mulțimea, studiază ce poartă oamenii, ce citesc, ce mod de viață duc, haine de ce culori, texturi, croieli poartă etc. Informația este discutată de toți reprezentanții lumii modei, iar în baza acestora se hotărăște, care vor fi tendințele de bază, texturile, culorile... Aşa că la întrebarea cine formează moda nu putem oferi un răspuns fără echivocuri: este o acţiune bidirecțională.
  3.  Moda înseamnă comerţ, iar noi nu avem timp să-i ascultăm aici pe specialiști, noi creăm colecții unice lucrate manual. Aceasta, desigur, este o glumă. Dar dacă e să vorbim la modul serios, sînt sigură că personalitățile interesante se îmbracă fără să se orienteze după modă. Iar adevărații designeri, care există, bineînțeles, în Moldova, au propria lor, aşa-zisă busolă intuitivă, care îi ajută să se orienteze chiar și în afara timpului. Adaptarea unui model la siluetă este o muncă suplimentară, în plus, noi, designerii, ne dorim ca acest lucru să fie pentru o perioadă cît mai lungă de timp, iată de ce alegem țesături de înaltă calitate. Țesăturile naturale îi oferă modelului de haină creat un anume stil, în plus, parfumul se va menţine mult timp pe ele. Lîna, bumbacul și mătasea menţin mult timp aromele.
  4.  În prezent, este momentul cînd nu ne mai poate surprinde nimic în lumea asta: nici fustele bărăbăteşti, nici sacii urîcioşi (apropo, nu sînt chiar atît de hidoşi). După părerea mea, mult mai rău e atunci, cînd fetele tinere încearcă să pară mai în vîrstă și să-și ascundă vîrsta fragedă, recurgînd la tehnici precum machiajul complex, mărirea buzelor, tocuri, rochii mulate, lista este lungă...
  5. Anul Nou este o nouă șansă de a vă încerca puterile recurcînd la schimbarea look-ului, stilului, dar și să vă pomeniţi într-un loc neașteptat: de exemplu, pe scena teatrului sau la bibliotecă. Eu consider că de sărbători, precum cea de Anul Nou, trebuie să oprim timpul pentru o secundă și să conştientizăm de ce sînt legate cele mai plăcute sentimente ale noastre, fie că stăm liniștiţi la masă cu lumînările în priză, fie că vă ne distrăm într-o companie zgomotoasă. În general, la orice sărbătoare, îmbrăcați-vă în ceea ce vi se potriveşte dvs. personal și ţineţi minte că proporțiile și simțul măsurii sînt foarte importante și nu doar în ce priveşte hainele.

Svetlana Volkova: "Ne așteaptă o iarnă strălucitoare și o vară plină de culoare"

  1. . Conceptul de modă există, desigur. În țara noastră, în mod special. Sîntem o țară sudică, iar oamenii din Moldova au simţul frumosului, le plac lucrurile strălucitoare, stilurile noi, interesante. În zilele noastre, cînd sursele mass-media funcționează atît de bine, internetul este întotdeauna disponibil și frontierele sînt deschise, Moldova nu are nici un motiv să nu țină pasul cu timpul şi cu tendințele modei, mulți designeri moldoveni fiind recunoscuți pe plan mondial. Aşa că astăzi puteți cumpăra, fără probleme, de la magazine sau vă creați un stil propriu, la modă, cu ajutorul unui designer de modă.
  2. Tendințele acestui an sînt destul de diverse. Culoarea principală a anului viitor este coralul și nuanțele acesteia. De asemenea, culoarea teracotei, nuanțele de portocaliu şi galben. Așadar, anul viitor vom avea o iarnă cu culori vii! Dar şi o vara plină de coloare: mătase, rochii de şifon, care curg, aceasta fiind un bun prilej de a vă crea un stil delicat, vaporos, feminin. Iar în combinație cu o jachetă dreaptă, de croială bărbătească sau un cu palton larg va oferi chipului dvs. un pic de rigoare. Costumele din două piese sînt în trend. O atenție deosebită trebuie acordată accesoriilor și încălțămintei. Pene, franjuri, decorațiuni florale, teme marine, acestea sînt prezente în îmbrăcăminte, în principal, sub formă de șnururi, frînghii, lanțuri și diverse noduri marine. Într-un cuvînt, cu puţin bun gust și capacitatea de a combina, vă puteți crea o imagine unică, de neuitat, propriul stil.
  3. "Ugly fashion", adică o "modă urîtă" există şi cred se va menţine în continuare, căci aceasta exprimă spiritul vremurilor şi este așa cum este, adică stilul acesteia nu poate fi altfel. Acest stil este oarecum prezent în muzică, în artă și așa mai departe.
  4. Conceptul frumuseții s-a schimbat demult și acesta nu vine, nici pe departe, în tandem cu "estetica". În detrimentul ultra-creativității haute couture pot spune că aşa a fost dintotdeauna. Aceasta este o imagine, o plăsmuire artistică, sentimentele și gîndurile artistului în forma lor pură. Desigur, noi, oamenii obișnuiți, nu vom coborî de pe podium în aceste haine. De fapt, nimeni nici nu așteaptă de la noi să facem acest lucru. Dar acesta este un experiment, este o sursă excelentă de inspirație pentru oricine dorește să își creeze propria imagine pret-a-porter.
  5.  Probabil, în acest caz fiecare designer îşi va propune propriile direcții, iar consumatorul va fi deja liber să aleagă ceea ce i se potriveşte. Un mic sfat: încercați să alegeți nu numai lucruri la modă, ci și de calitate. Atrageţi atenția asupra compoziției țesăturilor, asupra faptului cît de bine e prelucrată pielea, asupra metodelor de prelucrare a îmbrăcămintei, dar și asupra furniturii acestora: acest lucru este foarte important și foarte vizibil. Respectați-vă pe dvs. înşivă! Din partea mea aș vrea să le urez tuturor cititorilor un an cît mai fericit, cît mai însufleţit și cît mai interesant!

Material compilat de Svetlana Derevşcicova

Urmărește-ne pe Odnoklassniki, dacă vrei să afli mai multe

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

Sondaj Toate

load