Toate știrile
Economie
17:00 21.06.2024

Arhiva electronică a documentelor fiscale: Ce trebuie să știți

Serviciul Fiscal de Stat (SFS) informează că, în cadrul sistemelor sale informaționale, evidența înscrierilor despre activitățile contribuabilului se efectuează în baza codului fiscal

La etapa actuală, serviciile fiscale electronice nu sînt adaptate tehnic pentru a oferi un funcțional de vizualizare a activităților efectuate cu un cod fiscal deținut anterior.

În context, autoritatea fiscală oferă o opțiune alternativă de a recepționa arhiva electronică a documentelor fiscale prezentate prin intermediul SIA „Declarație electronică”, precum și informația din cadrul SIA „e-Factura”, în acest sens fiind necesară întreprinderea următoarelor acțiuni:

{{751720}}-prezentarea solicitării în formă liberă de eliberare a arhivei electronice la adresa electronică asistenta@sfs.md,cu indicarea datelor de contact ale persoanei responsabile din cadrul entității;

-după 3 zile lucrătoare de la data prezentării solicitării de eliberare a arhivei electronice a documentelor fiscale, contribuabilul (conducătorul/persoana care exercită atribuțiile conducătorului) va prezenta la adresa IP „Centrul de Tehnologii Informaționale în Finanțe” următoarele documente pentru ridicarea arhivei:

copia buletinului de identitate al persoanei responsabile, însoțită de original; procura prin care persoana este împuternicită de a primi arhiva electronică a documentelor fiscale și/sau privind împuternicirea altei persoane decît conducătorul/persoana care exercită atribuțiile conducătorului, însoțită de original; copia extrasului din Registrul de stat, eliberat nu mai tîrziu de 15 (cincisprezece) zile înainte de data prezentării acestuia Operatorului, însoțită de original, dacă în SISFS lipsește informația privind modificarea conducătorului.

Mai multe știri